Gå til innhold

Er dette vanlig praksis i bhg.?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Minsten på 2,5 år har begynt på avd. for store barn i bhg..

Vi skjønner jo at ting er anderledes her for det er jo flere barn og større barn.

I går fikk vi en lapp med hjem hvor det sto at ungene måtte ha flasker til vann på plassene sine fordi dem har sluttet med kopper.

Jeg synes det er litt ekkelt å ha en flaske stående i bhg.. Det samler seg jo alt mulig rart av den. Sånne flasker er jo virkelig grobunn for bakterier og dill og dall. Skolen måtte jo slutte med vannflasker pga. det.

Hva mener dere om dette og hvordan hadde dere reagert om dette var dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde sørget for å ta med flasken hjem til vask eller byttet den ut på lik linje med at jeg bytter ut skifteklær/ vasker dressen.

Skrevet

Hvorfor sluttet de med kopper? skal barnehagen vaske flaskene?

Er jo ikke vanskelig og ha en 2-3 flasker tilgjengelig, sånn at dere kan rulere litt på det, og få de vasket selv, vis ikke barnehagen gjør det.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Ro ned antenna mor, tror du ikke han får i seg masse bakterier i løpet av en dag? :P

hos oss har de fått flasker av tannlegen, som de har stående på plassen sin.. bakteriehysteri er ikke min greie ;)

Skrevet

Dette er vanlig i vår bhg. Alle barna på stor avdeling har sin flaske stående i en kasse. Eller ute på bordet hvis det er varmt. Flaskene blir skylt og vasket i bhg. og innimellom tar jeg den med hjem for en tur i oppvaskmaskin. Barna vet hvilken flaske som er deres egen og alle er i merket med navn. Dette har aldri vært noe problem hos oss.

Skrevet

Er vanlig med flaske i barnehagen hos oss hvertfall. Jeg tar med flasken hjem hverdag, akkurat som med matboksen og vasker de sammen:) Blir en ren rutine!

Skrevet

Synes bare det er rart at ungene ikke kan få kopp med vann i bhg..

Sto faktisk på lappen at dem måtte han flaske med vann stående på plassen sin. Håper det var skrivefeil, for vann som er fyllt opp hjemme før man går i bhg. er jo ikke særlig abetittelig når ettermiddagen kommer.

Bakterier ja. Jeg tenker normalt sett ikke på det, og joda jeg VET at han vasser i dem. Men akurat når det gjelder denne drikkeflaska synes jeg det er ekkelt.

Får vel kjøpe flere flasker og rulere på bruken av dem.

Skrevet

Bhg vår har flaskepraksis om jeg kan kalle det det. De bruker kopper til måltidene, men vannflaska som ekstra væsketilførsel ute eller når de er på tur. Tar med flaska regelmessig og vasker den - snuppa er heller ikke spesielt mye syk.

Skrevet

Hos oss må alle, både store og små, ha egen flaske til vann. Jeg tar den med hjem i helgene for å vaske den. Skal nå prøve å begynne å ta den hjem en dag ekstra i uken.

Tenk deg alt styret med å holde kontroll på diverse kopper osv når de er ute å leker seg. Og ikke minst all oppvasken.

Skrevet

Når jeg jobbet i bhg. på avd. for store barn så hadde vi knagger på veggen over vasken hvor det hang en kopp til hvert barn. Knaggene var merket, andre steder vet jeg at dem har hatt merkede kopper til barna.

Er vel derfor jeg synes det er litt rart med flasker tenker jeg.

Skrevet

I mine barns barehage har de kopper og glass og oppvaskmaskin. Ingen har egne kopper, de bare bruker de som er rene i skapet og setter på en vask hver dag.

På tur har de med kopper og store flasker med vann, som tømmes og vaskes etterpå.

Skrevet

hei, jobber på stor avd. selv, er i perm. nå. Vi hadde det slik at barna hadde med seg flasker i bhg. til å drikke ute på varme dager, men det har vi sluttet med av forkjellige grunner. her er noen: mye styr med over 40 flasker, mange bakterier, barna glemte å sitte dem oppi kassen etterpå og vi fant flasker både her og dær, en del glemte flasker og fikk kopp + endel til. Vi synest at kopp er lettere, skriver bare navn på en papirteip og sitter dem i oppvaskemaskinen ved dagens slutt. Ikke noe heft liksom. Og ja det er mye bakterier i slike flasker, du aner ikke hva helsetilsynet bemerker når de besøker bhg. for innspeksjon. Mange har også like flasker og tar feil og drikker da av andre sine.....

Gjest Morn du
Skrevet

Hvis fyller flaska halvfull med vann på kvelden og legger den i fryseren, fyller resten med vann på morningen, har poden kaldt vann hele dagen:)

Skrevet

Min gutt på liten avdeling har hatt flaske stående i barnehagen fra i vår da det begynte å bli varmere ute. De fyller vann på den i barnehagen og så har ungenen flaskene tilgjengelig når de er ute og leker, det blir jo fort varmt på sommeren. Han har nå hvertfall ikke vært syk siden i vinter, tenker han får i seg nok bakterier når han sitter i sandkassa og spiser sand også, hehe..

Skrevet

Hos oss har de flasker.... og kopper. Flaskene vaskes av bhg hver dag så her er det ikke noe problem. Forstår de vil ha flasker, for de drar jo på spontan turer osv og da er det kjekkere med flasker synes nå jeg

Skrevet

Det har de i vår barnehage også.

De vasker de ukentlig barnhagen så tar jeg de med ganske ofte og koker de hjemme og så bytter vi falske ofte.. De koster jo ikke så ye

Gjest Odin ♥ Tiril_min♥
Skrevet

Hehe skjønner ikke hvorfor du reagerer sånn hi. Er helt normalt her i bhg hos oss, de har egne vannflasker ståendes tilgjengelig for barna så de kan drikke iløpet av dagen. De blir vaska i oppvaskm. Det er det samme på lilleavd. hvor minsta vår oxo går:)

Skrevet

Det er vanlig praksis ja. Men der jeg jobber så bytter vi vannet om morgenen om det ikke er ny flaske og ved lunch tid.

Skrevet

Tror nok ikke vannflaskene er de største bakteriebombene du skal bekymre deg for i en barnehage hehe :)

I frøken fjoll sin barnehage har de også flasker stående på hylla i gangen, jeg tar den med hjem jevnlig å vasker den men barnehagen vasker de også :)

Skrevet

har hatt flaske med på småbarnsavdelingen og jeg. Brukte det når det var varme dager og de var mye ute..

tok med flaska hjem og vaska den selv og så hadde butikken slike hendige små vannflasker som jeg kjøpte flere av å byttet etterhvert. Gikk helt fint..

ps. vi bruke all vår tid til sterilisering og vasking av alt mulig hjemme til ungen begynte i barnehage og han var aldri syk... derimot i barnehagen er det ikke så avansert og ungen vår ble syk hele tiden av at han ikke hadde opparbeid immunforsvar fordi alt var så forbanna bakteriefritt hjemme..

Skrevet

I vår barnehage har de både kopper og flasker..

Alt for å sikre vanntilførselen til barna. :P

Vi vasker koppene, og sender flaskene med hjem så de kan bli vasket der.

Skrevet

I vår barnehage har de også flasker, det er fordi de har vasken inne på badet - og dette badet deler de med ei annen avdeling. Rett og slett mye styr med å farte frem og tilbake.

Men barnehagen vasker jo flaskene, da...

:-)

Skrevet

I den bhg jeg jobber har barna med seg flasker, og vi vasker de HVER dag i oppvaskmaskinen der :o) så hvis de vaske de i bhg der hvor din lille går så pass på at du har en flaske som tåler skikkelig vasking i maskin.

Skrevet

I barnehagen jeg jobber i har vi kopper til måltider, og flasker som vi har ute som de kan drikke av der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...