Gå til innhold

blodig avføring og slapp

Anbefalte innlegg

Skrevet

dattera mi har vrt slapp og hoster og nyser den siste uka.(kanskje lenger) men i går kveld brukte hun lang tid på å bæsje(beklager detaljene) og når jeg skulle skifte på ho var det blodig avføring.. og i natt har hun sovet urolig og våknet mange ganger(noe hun ikke pleier). hun er 4 mnd. hva ville dere gjort? ringt til legen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eh...

JA!

Skrevet

noen som vet hva det kan være da? legekontoret har lunj nå, så fåkke ringt, men skal ringe om en halv=)

dratt på legevakten tidligere, fordi snuppa falt ut av senga, men følte jeg bare ble avvist -er du førstegangs mamma? javel, men ingenting gæærn sa'n også lyste han litt inn i øynene og sa vi kunne gå:S missliker lege som ikke klarer å berolige foreldre.. pluss å spørre om det er første barnet -HALLO hva har det med saken å gjøre?!?! følte virkelig jeg ble dømt

Skrevet

Der kan være en mageinfeksjon. Min jente har hatt det, og hatt veldig blodig avsøring. Det var et virus og måtte gå over av seg selv.

Men du må jo klart gå til lege, uansett.

Skrevet

skal jeg bestille tikme da eller? eller høre hva de har å si?

Skrevet

ja, ring ned og fortell hva problemet er og be om å få en time raskt.

Skrevet

du skal ikke bestille time, du skal ha time idag! å dei skal sjekke ho å ta blodprøve!

Skrevet

Jeg var kanskje litt kort i mitt første svar her. Men det er fordi at det er helt soleklart at du må til lege med et så lite barn som har vært syk så lenge med hoste / slapp / nysing og så blodig avføring.

Sannsynligvis kom blodet av at hun måtte bruke litt tid, men det kan også komme av andre ting. Hva har jeg ingen formening om, men hallo: Dra på legevakten hvis du ikke får komme til hos legen. Blås i den legen som overså deg sist gang. Det er forskjell på å dette ut av sengen og å være syk.

Jeg ville gått til lege med med meg selv med blodig avføring, med mindre jeg visste helt sikkert at det kom av forstoppelse.

Skrevet

de dustebæsjene har stengt i 2 timer jo!! tenkte at lunch bare er i maks 1 time, men neeeeei! hva gjør jeg da a?venter? etter de åpner igjen har de bare 2 timer åpent!

Skrevet

sier dei ikke eit nr du kan ringe viss dei har lunsj? det har dei her vi bor. tror det er til legevakten..

Skrevet

nei, sier bare man kan sende melding om man skal bestille time eller ha faste medisiner.. så la jeg på, ogka ikke høre på mere:S

har jo nr til legevakten, men vet ikke om jeg ringer dit før jeg vet at jeg ikke får time hos legen, han vet at jeg ikke er hysterisk og føler jeg kan stole på han..

Skrevet

då bare venter du til legen er ferdig med lunsj..

Skrevet

Er blodet i avføringen friskt og rødt, eller er det mørkere enn vanlig?

Er det frisk og rødt kommer det av en rift i endetarmen grunnet hard mage, kommer det lenger innefra så vil det være mørkere pga turen gjennom tarmen osv og da ville jeg kontaktet lege.

Var dette jeg fikk beskjed om da jeg spurte legen angående blod i avføringen.

Skrevet

Lege skal alltid kontaktes ved blodig avføring,,

Skrevet

det var slimete og rød-brunt om det sier noe? eldig anderledes avføring enn før

Skrevet

Om det er slimete og rødbrunt ville jeg kontaktet lege med en gang.

Skrevet

skal det når legekontoret åpner igjen

Skrevet

sånn nå har vi fått time klokken tre=)

Skrevet

nå har jeg vært hos legen med berta, ikkenoe farlg, bare pga forkjølesen det ble sånn avføring

Skrevet

Så bra :) men man blir så redd, er viktig at man kan ringe til legen uten å føle seg dum...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...