Gå til innhold

Pris på bryllup på tinghuset.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet?

Vi skal ikke har kirkelig bryllup (ikke medlemmer av statskirka) og vi er heller ikke medlemmer av humanetisk forbund (de koster dessuten nesten 4000kr!) Men hva med sorenskriver? Tenker på sommerbryllup, så er jo ikke 100% nødvendig å ha det på en lørdag. Hvordan går man frem? Kan man sette opp dato et år fremover? Blir det veldig upersonlig tro?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei vi skal gifte oss på tinghuset, og slik gikk vi frem:

Jeg ringte 6mnd i forkant for å avtale tid, men det gikk IKKE.

Prøvingsattesten må være i orden for å avtale vielse der, så tidspunkt kunne tidligst settes 4mnd før vielsen( Prøvingsattesten er gyldig i 4mnd fra man får den. Må gifte seg i løpet av den tiden, eller evt skaffe ny)

Synes for min del at det ikke blir mer upersonlig enn i kirka eller noe annet sted. Kan be om å få spillt musikk du måtte ønske, evt komme med andre ønsker. MEN, vielsen er jo litt kortere, må møte opp 15min før, og etter ca 20min er man ferdig.

Kan ha med forlovere og noe familie, så vielsen kan jo bli veldig flott sånn også:)

Forøvrig koster det ikke noe å vie seg på tinghuset.

Lykke til=)

Skrevet

Takk for svar :)

Men jeg vil jo begynne å planlegge nå. Men om vi skaffer oss en prøvingsattest nå, bestiller "time" så kan vi fornye attesten helt fram til vi skal gifte oss da neste sommer? Eller kan man ikke få vite noe om dato eller noe før 4 mnd før? Kan jo ringe de og høre da. Er jo en fordel å ha en fastsatt dato så en får ordnet med festlokaler og alt som hører med. Kan jeg spørre hvor dere skal gifte dere ettersom dere får bestemme musikk, antall personer osv?

Skrevet

hei du!

jeg skal gifte meg den 13 september og jeg skulle bruke en dommerfullemktig som det gjøres på tinghuset,men istedenfor å bruke tinghuset så har jeg fått en dommer med vielsesrett til å vie oss på hotellet hvor festen skal være!:) da kan du bestille lokalet vettu,også kan du ha bryllupet på en lørdag i tillegg.bare du får noen til å vie dere.

Han som skal vie oss får en flaske cognac som takk for innsatsen:)

Skrevet

så fint da! må ringe de å høre. når kontaktet du dem for avtale? kjenner du den dommeren, eller var han bare snill som vil gjøre det? har akkurat begynt å planlegge litt, så jeg er litt grønn...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...