Gå til innhold

Hvordan er det med å fly til utlandet i 6. mnd?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nope, jeg fløy til Polen iallefall:-) Ok for flyselskap, jordmor og meg selv.

Skrevet

sikkert slitsomt for deg, men om du har et normalt svangerskap, og har fått ok, fra JM og flyselskap, kan du reise til utlandet 2 månder før termin.. altså.. om du reiser til utlandet når du er 6 månder må reise tilbake før du er blir 7 månder... slik at det er 2 månder til termin, når du reiser tilbake.. (mener jeg...)

Skrevet

Tusen takk :)

Er så fryktelig i tvil om jeg skal eller ikke.. ;)

Er tur med jobben til nederland i en helg..

Skrevet

Nederland er jo bare en svipptur. Du kan reise frem til uke 34 uten legeattest de fleste selskaper. Noen praktiserer uke 36 og andre 32

Jeg hadde definitivt reist om det er noe jeg ville vært med på 1-2 timer på fly er da ikke værre enn en vanlig hverdag er det vel

?

Jeg flyr til Køben nå når jeg er 29 fullgåtte

Skrevet

Nei, det er vel egentlig ikke det :)

Skrevet

Jeg fløy i 6 mnd fra Norge til England. Må bare si at jeg følte meg litt uvel på turen dit og tilbake. Ble ganske svimmel.

Men det er sikkert bare meg, hvis graviditeten er normal så skal det ikke være noe hindring for deg.

Pass på å drikke nok vann, det gjorde ikke jeg...

Skrevet

det går helt fint, så lenge formen din er ok:)

Jeg flyr stadig vekk, null problem

Skrevet

jeg dro til spania i 6. måned. 4 timers flytur. gikk helt greit det! hadde ikke nølt med å dra til nederland, det er jo bare rett borti høgget. husk bare å drikke masse vann og ha på støttestrømper.

Skrevet

De fleste flyselskap tillater flyvning inntil 4 uker før termin. Endel tillater inntil 2 uker før termin på reiser som varer under 2 timer. Dette er i henhold til IATAs internasjonale retningslinjer. Nærmer man seg denne tiden bør man ha med legeattest på at det er greit å fly. Hvis flyselskap har egne regler (som jeg tror f.eks Ryanair har) kan det være greit å sjekke dette på selskapenes egne nettsider.

Dette er info fra IATA:

Most airlines allow pregnant women to fly up to and including the 36th week, provided the pregnancy has been straightforward.

Under IATA guidelines, pregnant women are allowed to fly in weeks 36 to 38 if the flying time does not exceed four hours. However, many airlines will not carry pregnant women after 36 weeks - make sure you check with the airline before booking.

Airlines normally refuse to fly pregnant women who have previously given birth prematurely (pre-term) or have had blood clots in the veins of their legs.

These factors also apply to the journey home. If you travelled out during the seventh month of pregnancy, there is a risk that you may not be allowed to board the return flight if you are in the eighth or ninth month of your pregnancy at the time of your return journey.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...