Sessa ruger igjen... Skrevet 12. august 2008 #1 Skrevet 12. august 2008 Frøkna fikk sin egen solsikke til bursdagen sin. Den står i potte, men er større enn pottesolsikker jeg har sett før. Går det an å plante den ut? Og kommer den evt. igjen neste år? Løkene jeg plantet i fjor høst ligger fortsatt i jorda. Har klippet vekk blomstene etter hvert som de har visnet. Kommer de igjen neste år?
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 12. august 2008 #3 Skrevet 12. august 2008 Jeg er ikke sauen (som har peil på planter og sånn) men solsikker kommer jo fra frø, så de kommer vel ikke igjen året etter. Men jeg tror godt du kan plante den ut, så lenge det ikke er begynt å bli vinter hos deg ennå ;o) Løkene kan bare ligge, jaffal de fleste. Tror det er enkelte som har det best innendørs på vinteren, men det må en nesten undersøke med den enkelte sort. Kommer nok igjen neste år )
MintCondition Skrevet 12. august 2008 #4 Skrevet 12. august 2008 Solsikker er ettårige, de kommer ikke tilbake året etter. Men du kan sikkert plante den ut om du vil det, og så kan du jo høste av frøene som kommer når solsikken blomstrer av, og så de neste år? Det er jo litt moro Hva slags løker erd et du har i jorda da? Tulipan, krokus, påskeliljer, snøklokker etc kan bare ligge, mens gladioler etc må tas opp med mindre du bor i et veldig mildt klima.
simbamamma Skrevet 12. august 2008 #5 Skrevet 12. august 2008 Du som kaller deg 60-tallshusmor bør jo vite slikt, da! ;-))
Sessa ruger igjen... Skrevet 12. august 2008 Forfatter #6 Skrevet 12. august 2008 Var vel ikke så mye fansy planter på 60 tallet vel, Simba?! Jeg er vel mer husmor i hodet og hjertet enn i kunnskapen! Skulle gjerne gått husmorskole, gitt...
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 12. august 2008 #7 Skrevet 12. august 2008 Dessuten var vel alle blomstene enten svarte eller hvite ;oD
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå