MegOgSkjønningen Skrevet 12. august 2008 #1 Skrevet 12. august 2008 Hei! Ganske sikker på at jeg har kort lutealfase (for kort tid mellom eggløsning og mensen). Er det noen av dere som har dette som har prøvd vitamin b6, ProgestaCare eller Wild Jam med effekt?? Lurer litt på å prøve dette før jeg evt kontakter lege, men gidder ikke hvis det ikke er noen effekt
Pysjen Skrevet 12. august 2008 #2 Skrevet 12. august 2008 Hei har ikke prøvd noe av det der men jeg greide faktisk å bli gravid selv med kort LF. Min var på 9 dager. Fikk det til etter 6 mnd og en sa.
Babyønske �� Skrevet 13. august 2008 #3 Skrevet 13. august 2008 Jeg hadde problemer med kort lutealfase noen mnd før jeg ble gravid. Hadde også spotting noen dager før mensen. Og begge disse tingene kan skyldes for lite progesteron. Fikk også kortere og kortere sykluser. Jeg prøvde først Progesta Care i 3 sykluser, ingen effekt. Så begynte jeg på stor dose B6(ca 120 mg) og et urtepreparat som heter Vitex Agnus Castus(Kyskhetstre) som er kjent for å være hormonbalanserende. Er bla mye brukt i Tyskland og dels i Danmark. I Norge er selvsagt ikke dette i fritt salg fordi det er klassifisert som legemiddel, så jeg bestilte fra Danmark(www.helsekosten.dk). Brukte først kapsler i 3 sykluser, og syklusen ble gradvis bedre. Så begynte jeg på tinktur, og en mnd senere var jeg gravid. Høres lenge ut med 3-4 mnd, men Kyskhetstre trenger 4-7 mnd virkning i kroppen før det gir skikkelig effekt, men med meg ga det altså relativt rask effekt. Så det er min anbefaling
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå