Gå til innhold

Hva syns dere om skoleuniform?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor/hvorfor ikke?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ytterst genialt.

Hvorfor? Minsker kjøpepress, mobbing, sexpress. Visker ut forskjeller og er billig.

Hvorfor ikke: tar vekk individualismen hos barna. Men hey, individer kan de være på fritida. :-p

Skrevet

For: Det minsker kjøpepress, Det kan være praktisk.

Mot: Man mister individet, men dette er jo ikke så farlig på uskolen. vis det kommer, så bør man få støtte til det, for vis ikke kan det bli forskjeller igjen.

Skrevet

I england, iallefall på en del av skolene for de yngre, så har man ikke 1 fast uniform alle må kjøpe. Man får en liste over hva de skal ha, som f.eks. hvit skjorte, rød genser, grått skjørt, svarte sko. Så da er det heldigvis mulig for ungene å ha uniform uten at den trenger koste skjorta (haha..?)

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Om det skulle vært pliktig, så måtte også skolen stått for kostnadene. Om ikke,så vil det alltid være noen som faller utenom, eller noen som gir faen.

Morsomt mandapus ;) Haha! :o)

Greit med uniform vel? Jeg klager ikke over å måtte ha det på jobb, veldig greit, så slipper jeg å stå for det selv ;)

Skrevet

For: Man slipper å stresse sånn hver morning om hva man skal gå med, mindre kjøpepress/mobbing, skolen slipper sagging og bare mager som så mange klager på i dag, så er det jo litt stilig da, synes jeg;)

Mot: Man MÅ gå med likt som alle andre, man kan ikke gå med den nye, kule genseren som man fikk til bursdagen på skolen...

Skrevet

Når jeg tenker på skoleuniform ser jeg for meg hjemmeværende mødre som vasker og stryker den hvite skjorta hver kveld og fikser press i buksa osv. Jeg ser for øvrig ikke for meg at jeg skal stå sånn... Jeg måtte sikkert holdt barnet hjemme flere ganger i uka fordi uniformen ikke var strøken kl 06.30 på morgenen.

Skrevet

jeg signerer de andre her, jeg er absolutt for, det misnker mobbing, kjøpepress og det er billig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...