Anonym bruker Skrevet 12. august 2008 #1 Skrevet 12. august 2008 Ja dette er seriøst, jeg raser ned i vekt og er bare skinn og bein igjen, og jeg hater meg selv. har bestandig vært tynn, men nå er det ekstremt. Er ammingen med på å bidra til vektnedgangen eller? noe jeg kan gjøre for å komme opp i vekt? jeg spiser bra, både sunt og usunt. samboer har kjøpt sånn der milkshake ting for at man skal gå opp i vekt,men jeg får det ikke i meg. er så stygt.
Anonym bruker Skrevet 12. august 2008 #2 Skrevet 12. august 2008 Mye du kan gjøre. Er fortsatt viktig og spise sunt, men usunt i blant, vis ikke blir det bare fett det du legger på deg. har du høy forbrenning? Begynn og tren og bygg opp muskler, (trenger ikke bli synlige markerte engang) Spis proteiner, milkshaker, få i deg næringstoffer. Ei venninne ville bli litt større, og manglet mange næringstoffer, så hun spiste barnegrøt..
Anonym bruker Skrevet 12. august 2008 #3 Skrevet 12. august 2008 Du kan godt få noen kilo av meg altså Men seriøst, spis hver annen time og få i deg nok fett og protein.
Anonym bruker Skrevet 12. august 2008 #4 Skrevet 12. august 2008 Cluet er vel å ikke spise så ofte, da øker du forbrenningen. Spis mye og sjelden.
Anonym bruker Skrevet 12. august 2008 #5 Skrevet 12. august 2008 men mamma var på et slankekurs her i våres, da skulle hun spise lite, men ofte. Er det noe jeg må tenke på? ofte og mye? Har høy forbrenning,men kan ikke fatte hvordan jeg skal klare å trene enda. poden er snart 5 mnd og har verken tid eller overskudd forløpig til å trene. Vi triller turer hver dag da. men det går vell ikke under def. trening. Skulle på vero moda en dag å kjøpe meg bukse, den minste str de hadde der da, tror det var 26 var for stor over rompa og lårene. Jeg liker ikke meg selv akkurat nå. Synes det er helt forferdelig. for mange høres vell dette ut som et luksus problem, men jeg sliter nå altså!
Anonym bruker Skrevet 12. august 2008 #6 Skrevet 12. august 2008 barnegrøt ja, hehe.. der er det vell nok av næringsstoffer. problemet er bare at jeg hater grøt av alle slag. men det fungerte sikkert bra! ingen andre ting som smaker bra for meg som fungerer like bra? HI
Anonym bruker Skrevet 12. august 2008 #7 Skrevet 12. august 2008 Prøv å kjøp næringsdrikker på apoteket og sånn pulver av samme merket som du har i all mat(smaker ingenting) hjalp veninna mi som er veldig tynn.Hun gikk opp 5kilo på 2.5mnd,hun ville gjerne opp til bryllupet sitt.
Anonym bruker Skrevet 12. august 2008 #8 Skrevet 12. august 2008 Kanskje gå en tur til legen? På meg sjekket de blodprosent og jernlager en stund etter fødsel (veldig slapp), og da sjekket legen stoffskiftet også, siden det kunne endre seg etter fødsel. Vet ikke om det kan ha noe å si? Ellers er det jo viktig å få i seg energirik mat og drikke. F.eks blande olje (sunt fett) i maten, se om du finner energidrikker/proteindrikker du liker. Kanskje lage deg smoothies med banan, youghurt og ellers frukt/bær/juice du liker (kan sikkert blande litt smaksnøytral olje oppi det også.)
Anonym bruker Skrevet 12. august 2008 #9 Skrevet 12. august 2008 Forresten, HI, dette er ikke noe luksusproblem! Sliter med det samme selv. Det eneste som får folk til å tro at det er et luksusproblem, er alle de feite som gjør alt for å bli tynn, som ikke ser annet enn sitt eget fedmeproblem! Det er like slitsomt å være for tynn!!!!
Anonym bruker Skrevet 12. august 2008 #10 Skrevet 12. august 2008 Veldig mange som er for tynne tror de spiser mer enn de egentlig gjør, så jeg ville begynt med å skrive ned alt du spiser i løpet av en normal dag og regnet ut hvor mange kalorier det er og tatt utgangspunkt i det. Så et program på tv om to venninner hvor den ene hadde noen kilo for mye og den andre noen kilo for lite og de mente de spiste ganske likt. Når det ble tellt etter antall kalorier pr dag, spiste hun som veide for mye, mye mer enn hun som veide for lite. Det kan være ammingen som gjør at du går ned i vekt også, men så lenge du ikke blir så tynn at du blir syk, så ville jeg fortsatt å amme. Jeg har ikke vært for tynn, men har lagt på meg flere kilo når jeg har trappet ned ammingen. Ta kontakt med fastlegen og be om å bli henvist til noen som kan hjelpe deg hvis han ikke kan hjelpe deg nok.
Anonym bruker Skrevet 12. august 2008 #11 Skrevet 12. august 2008 Jeg har etter begge barna mine, gått veldig ned i vekt ifm. amming, for deretter å gå opp igjen i normalvekt etter en stund.
Anonym bruker Skrevet 12. august 2008 #12 Skrevet 12. august 2008 Det har begynt et program på tv3 nettopp, en som er for tynn og en som er for overvektig som skal endre livsstil. Kanskje du kan få noen nyttige tips derfra?
Anonym bruker Skrevet 12. august 2008 #13 Skrevet 12. august 2008 Tusen takk for mange svar! Har bestilt legetime, men var så lang ventetid, så er fortsatt to uker til timen. Skal iallefall høre hva han sier. Har sett reklame for det tv programmet som skal begynne, det tenkte jeg at jeg skulle se. Har det begynt? Pulver på apotek blandet i vanlig mat høres lurt ut! Jeg kunne sikkert funnet ut hvor mye jeg egentlig spiser.. har kanskje ikke så mange måltider (ca.3), men når jeg først spiser så spiser jeg ;D ja det er jammen et stort problem å slite med vekta uansett for tynn eller for tykk. jeg føler meg iallefall veeeeldig styyyygg sånn som jeg er nå. Vekta har ramlet ned til 44 kg og det er jammen ikke mye har bare lyst å gråte. Får håpe legen sier noe fornuftig så får jeg prøve de rådene dere har gitt meg. Tusen takk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå