Gå til innhold

Ringte dere legen med en gang dere visste om graviditeten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på når jeg skal bestille time til legen. Sist jeg gikk gravid fikk jeg beskjed om at det ikke var vanlig at man hadde time for legesjekk før mellom uke 8 og 10. Jeg er imidlertid litt opptatt av at jeg har hatt en MA og at det kan evt. være greit med en tidlig sjekk og UL for å sjekke at alt er ok. Hva har dere gjort og hva har dere fått beskjed om?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fant det ut igår, og ringte.

Mest fordi jeg er litt bekymret for jeg har så menssmerter og littebitt blod.

Jeg skal til legen 26 aug, og hvis alt går bra vil jeg vel være rundt 6 uker på vei da.

Skrevet

Første gang ringte jeg nesten med en gang, denne gang tenker jeg at jeg venter noen uker:) men er du bekymret så ring:)

Skrevet

Har akkurat ringt jeg, og skal ikke før 26. sept. Er da i uke 10+4. Kan jo være greit å ringe tidlig hvis man ønsker et spesielt tidspunkt. Ville ikka gå i arbeidstida, for da skjønner folk at noe er i gjære. Er jo aldri hos lege ellers jeg da..

Skrevet

Jeg ringte og bestillte time omtrent med en gang. Skal dit i morgen. Er i uke 6 nå. Det er litt tidlig for blodprøver og slikt etter hva jeg forstår, men jeg synes det er greit å få søkt sykehus så fort som mulig slik at jeg kanskje kan komme dit jeg vil.

Skrevet

Jeg ringte først i sta:) Jeg er nå 9uker på vei:) Følte ikke det var noe hastverk før nå. Men jeg fikk raskt time. Skal allerede til fredagen:)

Skrevet

Jeg ringte veldig raskt etter at jeg fant ut at jeg var gravid, i uke 4 eller noe. Men legen min er så busy at timen ikke ble før uke 10 uansett. Jeg er førstegangs og kjempespent på alt, så syns det var litt lenge å vente i over en mnd på legetimen :o) Men jeg har jo skjønt at uke 10 egentlig er et fint tidspunkt for første svangerskapskontroll... Nå er det fortsatt over 2 uker igjen

Gjest ønsket oppfyllt
Skrevet

jeg testet pos. på mandag og ringte legen, han hadde selvsagt ferie ut uken, og rignte derfor neste mandag. fikk da time førstkommende onsdag, to sager etter jeg ringte:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...