*SmurfeMamma* Skrevet 12. august 2008 #1 Skrevet 12. august 2008 herregud, fik helt sjokk jeg, den kosta for søren 1400 kr... jeg blei så glad, den virket kjempe fin, og så kjekt med den fleece dressen som var inni den vind og vanntette dressen!!! hadde tenkt å kjøpe meg en billig parkdress på hennes eller noe sånt jeg, men bestefar sa at "kun det beste er godt nok for gullgutten til oldefar.." Er helt overveldet her jeg, det er en altfor dyr gave, mistet jo helt munn og mele.... men jeg er kjempe glad!
hebbe lille, fødeklar Skrevet 12. august 2008 #2 Skrevet 12. august 2008 jeg har brukt troll dress til gutten vår 2 år nå, skal til vinteren kjøpe vår 3.. og vi er strålende fornøyd.. man får virkelig hva man betaler for:) Kos dere med en glimrende dress!!!!
MintCondition Skrevet 12. august 2008 #3 Skrevet 12. august 2008 Så flott gave da Vi hadde Troll-dress i to sesonger nå, men nå er den for liten...(hadde str 80, som varte fra hun var 1 til hun var over 2 år!). Nå skal jeg kjøpe en ny dress, og holder meg til Troll! Vi skal ha den Troll Eventyr vi da, jeg liker at det er fast for, all den grad vi har vår/høstdress utenom.
*SmurfeMamma* Skrevet 12. august 2008 Forfatter #4 Skrevet 12. august 2008 fikk str 80 jeg også... den er litt stor nå, så regner med den holder en stund... han er 16mnd... men kan ikke skjønne den skal holde til han blir 2.. men man skal aldri si aldri, han er er jo ikke store karen så..
MintCondition Skrevet 12. august 2008 #5 Skrevet 12. august 2008 Vi strammet den inn max i livet da hun var lita (kjøpte den da hun var 12 mnd), og neste sesong slakket vi strikken i livet helt ut, og den holdt til det v ar slutt på vinteren. Da var hun vel 2 år og 2 mnd
MintCondition Skrevet 12. august 2008 #6 Skrevet 12. august 2008 Hun var forøvrig 74 cm lang på 1års-kontrollen og 88 cm lang på 2års
*SmurfeMamma* Skrevet 12. august 2008 Forfatter #7 Skrevet 12. august 2008 gutten min var også 74 på ett års kontrollen... på 16 mnd var han 78....
Supha Skrevet 12. august 2008 #8 Skrevet 12. august 2008 Noen som har en Troll dress i størrelse 80 å selge? Har en gutt som blir 10 måneder i slutten av måneden. Han bruker faktisk 80. Jeg ser her at han må være veldig lang for alderen.. men han er veldig slank, veier ca. 9700 gram.
Herkules Skrevet 12. august 2008 #9 Skrevet 12. august 2008 Vi er strålende fornøyd med Trolldressen vi også Har hatt den i en sesong og håper den holder en til Vi har det løse foret og det har vært supert. Det har ikke vært så kaldt i vinter så vi har faktisk untaksvis hatt foret i dressen Når det har vært litt kjølig har han hatt en tynnere ulldress en den ullfleecen som følger med Foret har vi derimot brukt mange ganger uten dress når han har sovet ute en kjølig dag
☆ fødeklar ☆ Skrevet 12. august 2008 #10 Skrevet 12. august 2008 Heisann, jeg hadde trolldress til begge mine ifjor, (guttene mine er 6 og 3 år), men jeg var ikke fornøyd. året før kjøpte jeg reimatec og den var eg kjempe fornøyd med, absolutt 100% vanntett, husker de i barnehagen sa at guttene mine var de eneste barna som var 100% tørr når de hadde hatt tur dag i regnet. det er jo betryggende. men den koster 1600kr, så tenkte ifjor at eg skulle prøve trolldress, men den var ikke helt vanntett, og ble aldri skikkelig ren når jeg vasket den. og guttane synest det var bale å ta den på selv når ulldressen var inni. I år kjøper jeg reimatec igjen., men da lurer jeg på om jeg skal kjøpe to delt til eldste mann. Håper du får bedre lykke med din, det var jo en kjempe fin gave:-)
Piamin Skrevet 12. august 2008 #11 Skrevet 12. august 2008 Når jeg så tråden, tenkte jeg "men du kan jo bytte den"... Men dere er fornøyde? I barnehagen der jeg jobber er vi ikke spesielt happy når ungene kommer med Troll. Reimatec derimot holder ungene gode og varme - og tørre! Men husk å behandle de som de skal behandles, hvis ikke "virker" de ikke lengre..
Ruttitutt :-) Skrevet 12. august 2008 #12 Skrevet 12. august 2008 Vi hadde Trolldress til jenta vår i fjor og den er jo kjempegod!!! Hva mener du med at man må behandle den som den skal eller "virker" de ikke? Det gjelder jo de fleste klær det da...kan jo ikke kokvaske en regndress f.eks og regne med at den er like god etterpå. Jeg har aldri hørt noe galt om Troll, og kommer til å kjøpe den i år og! :-)
Piamin Skrevet 12. august 2008 #13 Skrevet 12. august 2008 Jeg mener at Reimatec må du behandle som man skal Dvs ikke ta den i tørkeskap osv for da mister den de gode egenskapene som holder ungene varme og tørre. Og kanskje ikke vaske så ofte i maskin, men heller spyle vekk møkk (så sant ungen ikke har tissa på seg, da). Nye reimatec er veldig gode dresser, men de som er godt brukt (eks arvet, ikke noe galt i å arve i utgansgpunktet, men dresser kan bli litt "brukt opp") mister litt av de gode kvalitetene som dressen har og som er veldig gunstige når vi er ute i sørpevær. Troll med det løse fleeceforet kan være vanskelig for mange unger å få på seg selv og hvis det ikke er festet skikkelig kan fleecen "krype" litt ut på hender og føtter og bli skikkelig våt. Kjøp for all del Troll og hva dere synes er best, men av og til kan det være lurt å forhøre seg litt med barnehagepersonell da vi ser fordeler og ulemper med forskjellige dresser For all del, vi har forskjellige preferanser og alder på ungene spiller vel litt inn også, så kjøp det dere er fornøyde med! Tenkte bare at det var så uhemmet skryt av Troll og tenkte jeg skulle komme med et annet syn..
Ruttitutt :-) Skrevet 12. august 2008 #14 Skrevet 12. august 2008 Det med det løse innerforet har jeg aldri tenkt på, har aldri hatt det før, men hadde tenkt å kjøpe det i år. Men nå ble jeg litt usikker..kanskje bedre med en vår/høst-dress og en egen vinterdress med fast for. Ja, helt greit med flere syn.
Piamin Skrevet 12. august 2008 #15 Skrevet 12. august 2008 Ikke kjøp deg blakk på dress, da Hvis innerforet har gode "festeordninger" er det greit med løst for. Glidelås, kanskje? Mange under hopper i dressen og kommer mellom foret og dressen, liksom.. Og det hjelper ikke alltid på mestringsfølelsen (noen unger blåser jo i det, da). Etter min mening er det veldig deilig for ungene med reimatec (tynn, vanntett, vindtett. God å bevege seg i) med ull under. Og etter min erfaring er det hjemmestrikka ullbukser og ullgensre som er best! Og knytesko (impregnert) som sitter godt på føttene - hvis ikke de MÅ ha cherrox pga været.
Ruttitutt :-) Skrevet 12. august 2008 #16 Skrevet 12. august 2008 Ser mange har Reima på salg, vet du hvordan denne er : http://jobbogfritid.no/productview/20057129/
*SmurfeMamma* Skrevet 12. august 2008 Forfatter #17 Skrevet 12. august 2008 her jeg bor syns barnehage personalet at TROLL er en veldig god dress:) og hun besteforeldrene mine kjøpte den av, sa at dressen til TROLL var barnehagetantenes drøm... de solgte mange andre forskjellige dresser der også, bla reimatec... men det var TROLL som ble anbefalt..... jeg har ikke vært borti noe slags sånne dresser jeg da, hadde jo tenkt å kjøpe en billig en på hennes eller noe, så jeg er jo bare suuuuper fornøyd med den fine dressen vi har fått:) eneste som hun selgeren sa var at den kunne være litt kjølig på vinteren viss man ikke hadde skikkelig ull under. men det er jo ikke noe problem, for ull har jeg alltid på lillegutt når det er kalt...
Gjest Skrevet 12. august 2008 #18 Skrevet 12. august 2008 utrolig snilt da!! Super gave da! Snille oleforeldre =)
*Super*Mamman* Skrevet 12. august 2008 #19 Skrevet 12. august 2008 Åida, så utrolig bra:) Har sååå lyst på den til 2-åringen min også... Men de er så dyre:( Skal forsøke å "skrape" sammen nok penger, hehe...
Piamin Skrevet 13. august 2008 #20 Skrevet 13. august 2008 Jeg er ikke noe ekspert, altså, Gravid med nr 2! Men jeg synes den dressen så kjempefin ut! Der sto det jo litt om egenskapene dens også. Hvorfor går det ikke å sende deg PM?
Ruttitutt :-) Skrevet 13. august 2008 #21 Skrevet 13. august 2008 Visste ikke at det ikke gikk ann. ;-) Skal gå inn på profilen min å sjekke jeg. :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå