Anonym bruker Skrevet 12. august 2008 #1 Skrevet 12. august 2008 Bare lurer, for jeg møtte en unge jeg kjente igjen fra barnehagen i dag, og jeg husker hvor slem hun brukte å være. Selv da hun rundet 6 år, holdt hun på med alt fra å holde hodet til mindre barn i vanndammer til å hoppe på unger som lå nede - og selv om de gråt og ropte nei, fortsatte hun. Hun stjal, ofte åpenlyst fra sekker. Hun er utspekulert og lokker unger bak lekehuset for så å slå, klore, lugge osv , Jeg har snakket til henne mange, mange ganger. Jeg jobber ikke i den barnehagen, men har barn der selv. Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har måttet gripe inn, slept blødende småunger til de voksne. Ungene mine var livredd for henne, og jeg skjønner dem godt. De voksne i barnehagen hadde alltid en som skulle passe på henne, men snudde de ryggen til, ble hun borte og rett etterpå hørte de hyl. Jenta har ingen diagnose, i følge mor " Hun er bare sånn, altså. Beklager". Nå har denne ungen byttet skole slik at hun er med i "vår" SFO. Jeg fikk grøsninger da jeg så henne i morges. Min eldste ble blek da han fikk øye på henne, og kom bort og spurte om det var NN. Han har ikke sett henne på 2 år, men har ikke glemt henne. "Hvis hun slår eller noe, kan jeg si til de voksne da?" Uff, jeg ble lei meg da han sa det. Håper at hun har blitt snillere på de to åra. Æsj, jeg liker henne virkelig ikke. Hadde ikke trodd at det var mulig å føle slikt overfor et barn, men det er det visst...
Anonym bruker Skrevet 12. august 2008 #2 Skrevet 12. august 2008 Noen unger er selvsagt verre en andre. men det er ikke ungene sine feil, mye handler om oppdragelse, stort oppmerksomhetsbehov, mulig sykdom. Ingen barn blir bare født onde, de er et resultat av sine omgivelser.
Anonym bruker Skrevet 12. august 2008 #3 Skrevet 12. august 2008 Vanligvis når barn har en slik destruktiv oppførsel bunner det i noe annet som de har problemer med. Om det er hjemme eller andre ting er uvist men mange bruker sin frustrasjon ut på andre. Da som den jenten du snakker om. Det er nok for enkelt for moren med å bare konkludere med at hun bare er sånn, men det kan også være endel av problemet til jenten at hun ikke får nok positiv oppmerksomhet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå