Gå til innhold

vanlig med kontrakt med dagmamma?

Anbefalte innlegg

Skrevet

er det vanlig og undertegne en kontrakt med dagmamman sin?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

JA!!! Og ikke minst best for alle parter dersom det skulle oppstå uenigheter. Husk å ha med hva man skal betale for (og hva man skal sørge for selv), oppholdstid, hvordan man gjør ved sykefravær (enten barns eller dagmamma), ferier og evt skatt (om hun er hvit). Telefonnr og kontonr til betaling.

Skrevet

takk for svar. var det jeg håpet på. blir mye enklere da. vet ikke om hu er hvit eller ikke, ska pratae med hu i dag. hva er egentli forsjell på svart og hvit? at hvit betaler skatt?

Skrevet

jeg fikk kontrakt, og hun var "hvit". Tviler på at de som jobber svart benytter seg av kontrakter.

Skrevet

Hvit betaler skatt ja, og da får du også fradrag på egen skatt for barnepass. I tillegg til at hun selv stiller litt tryggere ved sykdom på seg selv.

Hvis dagmammalaternativet ditt ikke selv stiller med kontrakt så husk å tenke over selv de punktene over. Min dagmamma tok betalt dersom mitt barn var sykt, men ikke dersom hun var syk. Vi betalte ikke i hennes ferie, men om vi hadde ferie utenom det skulle vi betale. Hun hadde fast pris i mnd, og fast timepris/dagspris for ekstra dager dersom man hadde det (tilbød altså passing utover "barnehagetid" hvis man hadde behov for det), eller hentet for sent. Funket veldig greit for oss - vi fikk årsoppgave fra henne med hvor mye vi hadde betalt i året i barnepass, og dette fikk vi trekke fra på skatten etterpå. Kanskje litt dyrere enn en svart dagmamma, men føltes en god del tryggere :o)

Skrevet

Jeg syns likevel man skal kreve kontrakt selv om dagmamma er svart, for å unngå uoverensstemmelser og misforståelser i ettertid. Kanskje spesielt dersom det er en dagmamma man ikke kjenner kjempegodt fra før av, men også da, så ikke noe venneforhold skulle bli ødelagt pga misforståelser.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...