Mamma_til_3_jenter <3 Skrevet 12. august 2008 #1 Skrevet 12. august 2008 Jeg skal være dagmamma og hun jeg skal passe barn for hadde vært på nav i går og de hadde sagt at jeg trengte ikke å ha noe skattekort el noe (jeg må dokumentere for nav at jeg får penger av henne),er det noen som finner ut at jeg tjener litt penger da? blir vel 2000kr i mnd. Har ringt flere ganger til skatteetaten og forhørt meg om åssen jeg skal gjøre dette,men ingen som har gitt meg noe ordentlig svar,,,FÅr bare til svar at de ikke er helt inni dette!!? Skal jeg bare drite i hele skatten eller?
Gjest Skrevet 12. august 2008 #2 Skrevet 12. august 2008 Sier skatteetaten at "de er ikke helt inni dette" ?? så uansvarlig av dem og da hadde jeg ringt og klagd på dem, de skal være der for å informere folk om sånnt..
jegvilogsåhaettnyttnickidag! Skrevet 12. august 2008 #3 Skrevet 12. august 2008 nei, ta kontakt igjen, det er et skjema dere skal fylle ut sammen du og hun du er dagmamma for. Husker ikke nr på skjemaet i farten, fylles ut en gang pr år. Viktig at du gjør dette da nav har samarbeidsavtale med skatt kan få kopi av avtalen hun leverer nav.. da er det du som kommer i klemma... I tillegg får du fradrag på skatten dersom du passer barn i eget hjem.. med så lite som 2000,- pr mnd blir det ikke skatt å betale for deg engang om du ikke har andre inntekter.. For din del medfører også det at du oppgir inntekten at den teller med om du skulle bli sykmeldt etc .. lykke til !
Mamma_til_3_jenter <3 Skrevet 12. august 2008 Forfatter #4 Skrevet 12. august 2008 Takk for svar=) Da prøver jeg å ringe igjen...Fikk til svar av hun jeg snakka med at dette hadde hun ikke satt jeg ordentlig inni,så hun skulle sende meg brosyjre!? Fikk mannen til å ringe 2 gangen,men hadde ikke fått så mye info da heller..
Gjest Skrevet 12. august 2008 #6 Skrevet 12. august 2008 På så lite får du vel frikort, sikkert lurt å melde i fra uansett. de hadde sikkert ikke funnet det ut, men det er jo alltids en sjanse for det:) Jeg ville ringt igjen, kanskje du traff på ferievikaren;P
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå