lille krapyl=) Skrevet 12. august 2008 #1 Skrevet 12. august 2008 Ser at det er mange som sender med frukt i biter i bhg. Hvrdan gjør dere det da? Blir ikke feks eple og bananer brune og ekle? Hva slags frukt sender dere med?
tresøtesmå-torødogenblå Skrevet 12. august 2008 #2 Skrevet 12. august 2008 Å nei, biter frukt i barnehagen? Det må jeg huske å advare personalet mot. Som om det ikke er ille nok med all vepsen som er om dagen.... Måtte bare:-)
Sivalur Skrevet 12. august 2008 #3 Skrevet 12. august 2008 Jeg pleier ikke sende med frukt ettersom de får det i vår barnehage. Men skulle jeg gjort det, så ville jeg kjøpt de fruktposene som de har i dagligvarebutikkene nå. De pleier å henge i nærheten av frukten, en sånn grønn pakke. Du kutter frukten i biter, putter de opp i posen og så blåser du den opp. Da blir det vakuum rundt bitene og de holder seg helt ferske. Har prøvd dem på tur og det funker faktisk!
GuriMalla - ♀♂♂ Skrevet 12. august 2008 #4 Skrevet 12. august 2008 I "vår" bhg får de frukt vanligvis men ikke nå i sommer. Derfor har jeg sendt med frukt. Det finnes nemlig noen veldig kjekke poser for å pakke frukt til matpakke i. Man putter frukten nedi, blåser opp posen og dermed så holder frukten seg frisk hele dagen fordi luften rundt frukta blir presset ut. Så det blir vakuum rundt bitene. Veldig kjekt altså! Banan sender jeg med hel for den holder seg ikke uansett. Blir vassen og ekkel. Ellers bruker vi all slags frukt og knaskegulerøtter.
Dronningen! Skrevet 12. august 2008 #5 Skrevet 12. august 2008 I barnehagen vår sender vi med hele frukter. De ansatte deler opp og legger det pent på fat:O)
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 12. august 2008 #6 Skrevet 12. august 2008 Hos oss får de frukt som mellommåltid, men jeg har av og til sendt med frukt til frokosten feks. Jeg syns ikke du trenger de fruktposene fra butikken, du får samme effekt av å legge bitene i brødpose og suge ut luften selv - vakumpakking. Tar også mindre plass i matboksen da )
Spanskeflua Skrevet 12. august 2008 #7 Skrevet 12. august 2008 Hvordan kan det bli vacum når du blåser luft INN i posen?
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 12. august 2008 #8 Skrevet 12. august 2008 Det er en slags dobbelpose; en pose inni en annen. Når du blåser luft inn i den ytterste blir lufta skvist ut av den innerste...
Spanskeflua Skrevet 12. august 2008 #9 Skrevet 12. august 2008 Aaahhh, Nå skjønner jeg=) Tror ikke de har slike poser på butikkene her jeg bor, har ihvertfall ikke sett slike. Men da er jeg mer på nett...hehe. Ikke lett å bo på bondelandet=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå