Tokatter_USA Skrevet 12. august 2008 #1 Skrevet 12. august 2008 Ganske kjedelig pålegg, ikke sant? Men prøv å nevne dette i USA! Vår 3 1/2-åring blir tilbudt en peanutbutter and jelly sandwich, og Snups sier ja takk, bare at hun ikke liker jelly (syltetøy). Jeg forklarer at hun ikke vet hva jelly er, og at hun er vant til "goat cheese, caviar, and liver paté". Som folk himler med øynene da, over min lille "prinsesse" som blir bortskjemt med sånne delikatesser. Fikk bare lyst til å nevne det. Se norsk kultur "fra utsiden", så ser man at det faktisk er litt eksotisk!
Bring_it_on!!:)) Skrevet 12. august 2008 #2 Skrevet 12. august 2008 Skjønte ikke helt hva du mente jeg?? At kaviar, geitost og leverpostei er luksuspålegg???
Tokatter_USA Skrevet 12. august 2008 Forfatter #3 Skrevet 12. august 2008 Ja, her! Man tenker russisk kaviar (kaviar finnes ikke på tube her), gresk fetaost (kanskje ikke luksus, men iallfall ikke barnemat), og liver paté høres også ganske fancy ut.
Bring_it_on!!:)) Skrevet 12. august 2008 #4 Skrevet 12. august 2008 Det har jo litt med tilgjengeligheten og gjøre også.. Hadde det plutselig vært veldig mange som hadde spist feks leverpostei i usa hadde de importert mere og prisene hadde gått ned og det hadde ikke mere blitt sett på som luksus..
Gjest Nydelige Christina+spire! Skrevet 12. august 2008 #5 Skrevet 12. august 2008 Jeg husker da tanten min var her i Norge, hun er amerikansk..hun likte ikke brunost..hehe. Da jeg besøkte familien min så gikk det i hvite sandwitch brød med ham/chesse og peanutbutter/jelly...det siste er kvalmende jo!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå