Gjest Skrevet 12. august 2008 #1 Skrevet 12. august 2008 Finnes det noen der ute som stort sett bare har friske barn? Dvs. noen med barn som ikke alltid får allverdens sykdommer, virus og bakterier? Mine barn får alltid alt. Vi har en sunn livsstil, og ellers ingen store helseproblemer. Men vi er, iallefall mine barn, alltid syke. Hvorfor tror du ditt barn er lite syk? Trenger mange gode tips og råd nå som høsten nærmer seg.
2Kjønn3Stønn9MånederOg1Sønn Skrevet 12. august 2008 #2 Skrevet 12. august 2008 Hm ja sønnen min har vært syl to ganger på 13 måneder, nyrebekkenbetennelse når han var fem uker, også hadde han feber i to dager når han var noen måneder gammel. Annet enn det har han aldri hatt en liten forkjølelse engang. Men hvorfor det er slik er ikke godt å si, jeg antar at det kanskje har litt med arv å gjøre ifht at jeg selv nesten aldri er/var syk, og at det kommer litt av at jeg ikke har vært hysterisk for bakterier så han har utviklet ett bra immunforsvar, jeg vet sannelig ikke. Høres fryktelig slitsomt og trist ut å ha barn som ofte er syke, lykke til, håper du finner en løsning:)
Bring_it_on!!:)) Skrevet 12. august 2008 #3 Skrevet 12. august 2008 De rådene tar gjerne jeg imot også... Mini har vært omtrent konstant syk i et år.. Bare et avbrekk på en uke her og der når han er frisk.. Nå er han jo faktisk nesten som frisk og regne.. Bare forkjølet.. Og til og være mini er det frisk-- hehe.. Vi har forresten fått tips av legen om og gi biola produkter.. Så vi gir biola joghurt kontra andre bla. Og sånn biola drikke en gang pr dag..
litoja&Nemi♥ 13.05.06♥ Skrevet 12. august 2008 #4 Skrevet 12. august 2008 Jenta mi ble 2 år i mai, og har frem til nå vært syk en gang, dvs feber i 2-3 dager og utslett, og det er 2-3 uker siden. Regner ikke med når hun bare har vært snørrete. Men det endrer seg vel nå som hun har begynt i barnehagen. Aner ikke hvorfor vi har vært så heldige, har vært mye ute blant folk siden hun var nyfødt.
polarn & pyrene Skrevet 12. august 2008 #5 Skrevet 12. august 2008 Har en jente på 3 år som nesten aldrig er syk. Hun hadde sin første omgans-syke i vinnter og ett par forkjølelser, men noe mer enn det har det ikke vært. Hvorfor det er slik vet jeg ikke, men er ikke noe hysterisk for bakterie. Har det liksom ikke helt sterilt her hjemme heller. Tror også det har litt med gener å gjøre. Jeg og mannen er nesten aldrig syke vi heller. Har kanskje en uke med forkjølelse i året og så mye mer enn det er sjelden vi får også. Lykke til, håper dere ikke blir så syke denne høsten da.
Bring_it_on!!:)) Skrevet 12. august 2008 #6 Skrevet 12. august 2008 Mini var nesten heller aldri syk før han startet i barnehagen.. Men så fikk han absolutt alle barnesykdommene iløpet av 6 mnd også da.. Det var ei stri tørn skal jeg innrømme.. Men håper håper at dette barnehageåret blir bedre.. Siden han allerede har hatt alle sykdommene de vanligvis får.. =)
Tøysetipp Skrevet 12. august 2008 #7 Skrevet 12. august 2008 Jeg tror min er velsignet med et godt immunforsvar. I tilegg til at vi spiser _mye_ fisk og frukt. Jeg merker det godt på kroppen selv når jeg spiser fisk. Blir lettere i kroppen og mer energi.
MintCondition Skrevet 12. august 2008 #8 Skrevet 12. august 2008 Datteren vår er "aldri" syk, hun er snufsete iblant om vinteren, og har hatt ørebetennelse en gang, og vannkopper. Vannkoppene besto forøvrig av 5 røde prikker på magen, null feber, null kløe, og var vips borte etter 3 dager, så "syk" var hun ikke akkurat...hun er 2 1/2 år Vi har godt immunforsvar hele gjengen, spiser sunt, rører oss, er ute på tur etc..
MamiMaribel Skrevet 12. august 2008 #9 Skrevet 12. august 2008 Jenta vår på 4 har kun hatt forkjølelser, men ellers har vi sluppet alt annet. Jeg tror ikke det er mye du kan gjøre fra eller til, vi mennesker er bare så forskjellige på det punket. Spesielt når dere lever sunt - da tror jeg du har gjort ditt:-)
LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 12. august 2008 #10 Skrevet 12. august 2008 Min var syk fra han var ett til han var tre, så og si konstant. Det året han var to var han 13 dager i barnehagen fra jul til påske som eksempel. Luftveisinfeksjoner, feber, oppkast. Men da etter påske ble han operert for falske mandler, kort tungebånd og fikk dren i ørene. Siden har han vel hatt 5 omganger med spysjuka, og feber to eller tre ettermiddager. Det er godt over tre år siden han ble operert.
najs Skrevet 12. august 2008 #11 Skrevet 12. august 2008 Min eldste er syk maks 1 gang i året, bortsett fra at han har astma. Han blir toppen litt forkjølet og er i fin form på 2 dager. Minstemann på to var en del syk fra han var et halvt år til et år men siden har han ikke vært syk. Rare greier, men jeg tror han var så mye syk at immunforsvaret ble sterkt. Barna blir ikke smittet av noe virker det som nå 'bank bank'. jeg selv har kun slitt med lungebtennelser gjennom årene men blir aldri syk ellers. Har jeg feber er jeg alikevel oppe å går og fungerer nesten som vanlig, mens søsteren min blir innlagt på sykehus ved feber fordi hun ikke klarer å hverken drikke eller stå opp. Mamma blir dårlig mens pappa har vært sykmeldt kun en gang i hele sin yrkeskarriere...arv og gener kanskje?
GuriMalla - ♀♂♂ Skrevet 12. august 2008 #12 Skrevet 12. august 2008 Datteren min er 2 år. Hun hadde uvi da hun var 10 mnd og har vært borte 2 dager fra bhg. Så hun er veldig lite syk. Vet ikke helt hvorfor det er slik, men jeg og mannen min er veldig lite syk vi også. Men hun er robust, både fysisk og psykisk og spiser godt og variert.
It's all about me Skrevet 12. august 2008 #13 Skrevet 12. august 2008 Hvis vi ser bort fra cøliakien og en øyebetennelse så har storebror på 2 år og 3 mnd aldri vært syk. Hvorfor??? Aner ikke. Kanskje fordi vi alltid har vært avslappet med bakterier, og at han da har opparbeidet et bra imunforsvar. Holdt en normal hygiene, men ikke vært hysteriske.
It's all about me Skrevet 12. august 2008 #14 Skrevet 12. august 2008 Må legge til at han går i barnehagen så utsatt for smitt er han i allar høyeste grad også....
Gjest Skrevet 12. august 2008 #15 Skrevet 12. august 2008 Min har til dags dato aldri vært syk, er 13,5 mnd. Jeg har et veldig godt immunforsvar, er syk en gang i året, nesten alltid i influensasesongen på vinteren, samme med mannen min. Vi spiser sunt, trener(det vi klarer å få tid til). Vasker fast huset 1 gang i uka og støvsuger litt oftere, har det stort sett rent og pent men hva hjelper det når jenta vår løper ut i gangen og slikker underskosålene, spiser sand ute og dytter alt hun finner på bakken, gulvet og bilen i munnen;).............Vi er nok bare heldige!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå