Gjest Skrevet 12. august 2008 #1 Skrevet 12. august 2008 Jeg har også planer om å begynne med scrapbooking. En del av utstyret er kjøpt, men jeg må innrømme at jeg har handlet litt uten mål og mening. Noe (mye) har jeg kjøpt fordi jeg syntes det så stilig ut, andre ting har jeg kjøpt fordi det passer til mitt første prosjekt som er en "mine første år"-bok til mini (er litt optimistisk og starter stort . Det jeg lurer på er om det finnes noen typiske nybegynnerfeil som man kan prøve å unngå? Er det noe som er lurt å tenke på før man setter igang? Og hvordan starter man på et nytt prosjekt? Prøver man seg frem eller lager man f.eks en skisse først? Jeg prøvde meg på et lite gratulasjonskort igår og syntes at det var kjempemorsomt å sitte der og klippe og lime. Innbiller meg at det kanskje kan være lurt å ha et pinsett til de aller minste delene, eller er det bare tull? Følte meg så klossete der jeg satt og prøvde å putte lim på bittesmå papirhjerter og putte dem på riktig plass. Syntes selv at resultatet ble bra, men mistenker at når jeg blir litt mer dreven i dette kommer jeg til å synes at det første, spede forsøket var fryktelig amatørmessig
supermom* og ny på vei Skrevet 15. august 2008 #2 Skrevet 15. august 2008 Typisk nybegynner feil (som jeg gjorde også) er å kjøpe alt for mye uten mål og mening :-) Har fortsatt en del fra den første tiden som ikke kommer til å bli brukt (fordi det aldri passer helt inn...). Hva slags album har du tenkt å scrappe i - et med plastlommer (anbefales for da kan små hender også titte uten at noen går i stykker) eller rett på pappsider? Kan være lurt å tenke over om du vil ha samme stil i hele albumet eller om du har tenkt å scrappe i litt av hvert. Det er kjappest å scrappe i samme stil, men kanskje mer moro å scrappe sånn som man føler den dagen man setter seg ned. Det kommer litt ann på hvordan man liker det. Flott begge deler synes jeg. Vil tipse deg om scrapping.no og minneriket.no der er det masse inspirasjon å finne :-)
1prinsesse+2engler Skrevet 15. august 2008 #3 Skrevet 15. august 2008 Et tips fra meg er å starte med det bildet/bildene du skal bruke, så fine farger som passer og så finner du pappen, mønsterarkene og pynten i den/de fargene du synes passer. Og ikke lim på alt med en gang. Legg det på og prøv deg fram før du limer. Litt klønete forklaringer, men håper du skjønner Jeg også anbefaler scrapping.no. Det er et supert forum! Der får du masse tips og inspirasjon:)
1prinsesse+2engler Skrevet 15. august 2008 #4 Skrevet 15. august 2008 Glemte å skrive at pinsett er supert å bruke synes jeg:) Noe er så smått at det blir klønete å sitte og jobbe med det med fingrene.
mn73 Skrevet 16. august 2008 #5 Skrevet 16. august 2008 Noe av det viktigste du må ha er en papir kutter. Man klarer ikke å klippe rett uansett hvor mye man prøver. Det finnes flere på markedet, i Hobby butikker og på feks Binders. Dobbelt sidig tape er bedre enn limstift, stiften kladder. Billig, bra tape har de på bla biltema. Anbefaler album m plasts lommer. Nille har ok album, men mer stilig design og lettere å skaffe påfyllings lommer i Hobby butikkene. Masse bra tips etc på ulike scrappe og stempel forum på nett.Kos deg, dette er veldig morro
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå