Anonym bruker Skrevet 12. august 2008 #1 Skrevet 12. august 2008 Nå får jeg vel kjeft, slik som det alltid har vært siden hun var 2 uker gammel. Var stor selv da jeg var liten. Har til og med et bilde av meg da jeg var 3 mnd gammel og veide over 9 kg. Var lubben helt til jeg va 3 år gammel. Er nå tynn. Har vært det hele mitt voksen liv. Noen som har skikkelige store unger som meg?
Anonym bruker Skrevet 12. august 2008 #2 Skrevet 12. august 2008 Jeg vet ikke om du har en stor unge eller om du har en tung unge. Du forteller ikke hva du gir jenta di heller. Det er jo forskjell på morsmelk og morsmelkerstatning +++ Min var ikke så stor som din, men sikkert i samme klasse. På vekt/høyde-grafen var han akkurat "passe"
Anonym bruker Skrevet 12. august 2008 #3 Skrevet 12. august 2008 Min yngste sønn var over ti kg da han var 5 mnd. Han var skikkelig tjukk, selvsagt. Han hadde jo ikke beveget seg mye på 5 mnd og hadde god apetitt. Han var svært sterk, og begynte å bevege seg fremover på gulvet fra han var 5 mnd. Kiloene rant av ham. Han var omtrent like tung på 1 års dagen som han var da han var 5-6 mnd. Han strakte seg og var svært aktiv. I dag er han 4. Har alltid sett på ham som et slankt barn, selv om han var smellfet det første halve året, og han er slank og sterk i dag.
Anonym bruker Skrevet 12. august 2008 #4 Skrevet 12. august 2008 Hun får mme. Ja, ikke sunn fett og alt der det, det vet jeg. Ammet henne i en måned. Søsteren hennes er 19 mnd og jeg ammet henne til hun var 4 mnd. Minste mi får 6 flasker per døgn. 3 flasker tynne melk. en grøt måltid med frukt. Vet ikke hvor lang hun er nå. hun har vokst nesten 20 cm i løpet av 4 mnd. Skal på vektkontroll på torsdag. Føler at jeg stresser litt nå. Vil ikke sitte der og forsvarer meg selv mot lege og helsesøster. Nettopp fordi det er ingenting å forklare.
Anonym bruker Skrevet 12. august 2008 #5 Skrevet 12. august 2008 Ikke nødvendig å forklare deg selv, de kommer bare med råd og det er opp til deg om du vil ta dem til deg eller ikke.
Anonym bruker Skrevet 12. august 2008 #6 Skrevet 12. august 2008 Det er så utrolig stor forskjell på barn. Snuppa tok ikke pupp lengre da hun var 5-6 mnd så da begynte jeg med flaske. Hun drakk nå litt, men ikke store mengder. Fast føde var et mareritt. Var flere ganger på vektkontroll med henne fordi hun veide for lite. I dag er hun 4 år, veier vel ca det samme som di 5 mnd gammel jente. Hun spiser akkurat så mye som behøvs for at hun ikke skal være sulten... mett er ikke et tema. Dette gir rom for MYE frustrasjon til en mor skal jeg si deg. Trøbbel blir det begge veier....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå