konemor med gutt+spire:) Skrevet 12. august 2008 #1 Skrevet 12. august 2008 skal på føden i dag kl halv to og kommer nok IKKE til å reise hjem før vi skal hjem med småen. jeg har noen ønsker for fødselen, men lurer på hvordan man skriver et brev om ønsker til føden og hvor mye hensyn til brevet tar de? noen som kan hjelpe meg?
Gjest Skrevet 12. august 2008 #2 Skrevet 12. august 2008 kan si hva jeg har skrevet litt om i mitt:) jeg skrevet litt om meg selv,helt kort.. så skreiv jeg om hvordan jeg ønsker at fødslen skal være ,for å få best mulig fin fødselopplevelse.. feks klyx,prekestol ,vann,varme,akupunktur,osv.. så kan du fortelle litt om hvordan følelser å tanker du har rundt fødslen.. om du er engstelig,redd,osv..da blir d lettere for jm å ta i mot deg å hu vet hvordan du vil ha d:) så kan du jo fortelle litt om evt tidligere fødsler,hvordan du opplevde den ,positivt å negativt..å hva du vil gjøre anderledes denne gang.. lykke til:) håper du fikk noen tips
daneli Skrevet 12. august 2008 #3 Skrevet 12. august 2008 Hvis man har ønsker under fødselen må man da skrive brev til jordmor/sykehuset? Man kan jo skifte mening underveis, trodde man bare kunne fortelle jordmor hva man ønsket =) f. eks: en dusj, varme flasker eller stå på alle fire i senga =)
konemor med gutt+spire:) Skrevet 12. august 2008 Forfatter #4 Skrevet 12. august 2008 noen tanker har man gjerne gjort seg opp på forhånd som man gjerne ikke vil ha spm om underveis fordi man da kan svare noe helt annet enn man vil. som meg for eksempel. jeg vil ikke ha andre menn til stede under fødselen anet enn samboeren min av personlige årsaker som de også bør vite på forhånd for at jeg skal få en best mulig fødsel. jeg vil heller ikke ha studenter for de skal somregel kjenne på alt mulig rart og det er jeg lite inntresert i å få spm om når jeg ligger der. enn om jeg bare brøler ja, mangen som gjør det i ren refleks og jeg vil ikke se div instrumenter de evt måtte bruke eller få bruk for under fødselen da det kan vere litt skremmende, er vel skremmende nok synst jeg at det skal et menneke ut av kroppen min vil ikke se sprøyter heller for har så sinnsykt sprøyte skrekk og vil helst få be om smertestillende og slikt selv ellers føler jeg det bare blir mas og d orker jeg bare ikke resten vil komme under veis vil jeg tro. men det som er nevnt over er greit å få ned på papir for kan vere vanskelig å huske å få sagt alt. så slipper man så mye brøling om de gjør feil å så har de ikke fått beskjed en gang
daneli Skrevet 12. august 2008 #5 Skrevet 12. august 2008 Ja slike ting er kanskje greit å få skrevet ned.. Jeg vil heller ikke ha studenter der inne,. Ditt første barn eller?
konemor med gutt+spire:) Skrevet 12. august 2008 Forfatter #6 Skrevet 12. august 2008 ja vil vere så forbredt som mulig selv om d kan vere litt vanskelig å planlegge en fødsel i detalj kan man jo like vel prøve litt hehe du da?
daneli Skrevet 12. august 2008 #7 Skrevet 12. august 2008 ja, førstemann =) Gleder meg veldig, termin om 5 dager =) Ja, greit å skrive litt på forhand.
konemor med gutt+spire:) Skrevet 12. august 2008 Forfatter #8 Skrevet 12. august 2008 jeg har 22 dager til termin. men for oss er det best han kommer i løpet av en uke. han er jo ferdig så har ikke noe å si. om de ikke gjør noe så får de dope meg ned med smertestillende og sove piller under oppsyn på føden så jeg får hvilt ut og vere sikker på at babyen har det bra. natt til søndag sov jeg 5 timer, natt til mandag to og i natt en halv time. fordi jeg verker sånn så det sier seg selv at de må gjøre no fort ellers blir jeg vel innlagt med hvit frakk på meg
daneli Skrevet 12. august 2008 #9 Skrevet 12. august 2008 Hehe... Uff, ikke bra at du har så vondt da. Skjønner godt at du vil ha ut gutten din da =) Da må de jo kunne hjelpe deg på sykehuset, ja viktig å være uthvilt til fødselen =) Finni på noe navn da? Hvor i landet skal du føde da?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå