Gå til innhold

Hvor lenge bruker man stellebord?

Anbefalte innlegg

Skrevet

?????

Jenta går jo, men det er fortsatt pes å ta på bleie stående og kle på stående.......

Så hva er vanlig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror det er best å stelle på gulvet når barnet begynner å snu seg rundt og kan ramle ned fra stellebordet. Jeg brukte stellebordet til mini var ca 4-5 mnd. Hun har vært veldig aktiv helt siden hun begynte å bevege seg, så jeg tar ingen sjanser. Tror jenta di er for stor til å ligge i ro på et stellebord ja, så det er vel bare å prøve å være litt tålmodig:-)

Skrevet

Skifter stadig oftere på fanget eller gulvet nå som poden er seks mndr og etter hvert veldig mobil. Tror nok stellebordet vårt som ikke har vegg på noen side, er blitt et farlig sted å være!

Skrevet

Men kjære vene, dere går vel ikke fra babyen som ligger på stellebordet???????

Vi brukte det til snuppa var 15 mnd!

Skrevet

har bare brukt sånn "stellepute" på gulvet...slipper at der er noen sjans at all for at bebiss skal falle ned.....syns d er helt grett. skal gjøre d samme neste gang å.

Skrevet

Vi brukte stellebord frem til 9mnd. Da ville gutten min stå - og vi begynte da med up&go-bleier. Skiftet da stående. Fungerte strålende det:)

Skrevet

Det er fremdeles i bruk under stell og tannpuss barnet er 1.5 år. Men tar på klærne andre steder, har ikke tid å ligge der særlig lenge av gangen.

Skrevet

Slutta å bruke det da han var 10 mndr. da begynte han å gå, og nektet å ligge på stellebordet. Har skiftet bleie stående siden da.

Skrevet

Hehe, bruker det enda vi da:) knekten er passert 2 år. Men bleieskift er ikke noe vi kan slutte med enda på ei god stund. Fungerer bra med stellebord når han har bæsjet. Hvis vi ikke stiller han i dusjen da og dusjer rompa hans:D

Skrevet

Det er ikke alle babyer som ligger rolig på ryggen når de skal stelles. Min baby har alltid vært veldig aktiv, så hvis jeg skulle hatt han på stellebordet, måtte jeg stått og trykt en hånd på magen hans hele tiden. En venninne av meg hadde også en aktiv baby. Da han var 5 mnd datt han ned fra stellebordet. Og ja, hun sto og holdt en hånd på han, men han klarte å vri seg forbi armen hennes.

Jeg har aldri gått fra babyen min da vi brukte stellebord, men jeg kjenner dessverre noen som gjør det. Hun går også ifra babyen sin når den sitter i vippestol i sofaen hvis hun bare skal på kjøkkenet en tur. Ja, jeg har sagt fra, men det går ikke inn. Helt utrolig...

Skrevet

Dere som steller på gulvet: hvordan gjør dere det når de har bæsjet? Vi bruker tørrservietter og vann. Det får man jo ikke så lett tilgang til når de er på gulvet.

Skrevet

Har ei på 2,5 år. Vi bruker stellebordet. Til bæsjebleier. Synes det er så greit, har full oversikt...hehe. En annen grunn er også at mannen har ryggproblemer, og for at han skal skifte bleier så må det være i ståposisjon. Når tulla slutter med bleier da skal stellebordet på DYNGA!

Skrevet

Har en gutt på snart 3,5 år og 110cm lang og bruker fortsatt stellebordet. Syns det er greit å få han opp i høyde foran meg. Han bruker fortsatt bleier og bæsjbleier syns jeg er greit å ta liggende. Kunne jo lagt han på gulvet, men da må jo jeg ned også. Er jo lettere å kunne stå for meg.

Ellers sitter han somregel på stellebordet.

Skrevet

Bruker fortsatt stellebordet når det skal skiftes bæsjebleier og min er snart 3 år.

Ser at flere av dere skriver at dere har aktive barn, det var min også og det løste jeg ved å ha alt som skulle brukes innen rekkevidde, uten at jeg måtte forlate han. Vasken er litt langt unna, men jeg ordnet en liten bolle som ble brukt til vaskevann.

Skrevet

Skifter fremdeles bleier på gutten min på 21 mnd på stellebordet... Det er jo mye greiere å gjøre det der ved siden av vasken enn å skifte på han andre steder... Hender jo ofte han står på stellebordet, men det gjør jo ikke noe :-)

Skrevet

Brukte stellebord fram til han datt ned........ Hadde så vidt begynt å snu seg over på magen. Etter det tok jeg heller stellematta og la på gulvet!

Skrevet

Med nr 1 brukte vi stellebordet frem til 4 års alder. Fint og ha han sittende i grei høyde når vi klippet negler, smurte inn solkrem osv.

Med nr 2 brukte vi det frem til 1.5 års alder. Da ble stellebordet ødelagt og vi gadd ikke kjøpe nytt.

Skrevet

har ikke stellebord jeg, men har tilsvarende pute, og esker med bleier, kluter osv oppå vaskemaskinen inn på badet... guttungen blir to nå snart, men har ingen planer å å rydde det bort, det er som nevnt praktisk både til bleieskift, negleklipping, tørking og føning etter bad osv osv....

Skrevet

Min er 16 mnd. og bruker det enda. Da slipper jeg å få vondt i rygg og knær, og han hadde stukket av hvis han hadde lagt på gulvet.

Skrevet

Ha en hyperaktiv jente,men har aldri vært i nærheten av at hun har holdt på ramle utfor stellebordet! Åssen klarer dere det,egentlig?

Hold dem aktivisert på stellebordet,heng opp uro i taket,tannbørsholdere og andre leker på veggen som de kan nå,prat med dem,tull og tøys,hold en hånd og begge øyne på dem... Bruker våtservietter og vann fra kranen,alt innen rekkevidde(stellebord med hjul)

Vi skifter bleiepårygg,på mage,stående,halvt hengende over stellebordet... Må bare være kreativ!

Skrevet

Nei, selvfølgelig går vi ikke fra babyen, men han er vilter og vrir seg i alle retninger noen ganger. Dessuten er ting og tang en halvmeter unna bordet. Før kunne jeg stå med en arm på benet hans, mens jeg fuktet en klut under springen. Det holder ikke nå lenger!

Skrevet

Jenta her er 21 mnd snart og bruker fortsatt stellebord. Synes det praktisk og greit. Når beiene forsvinner forsvainner stellebordet også. :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...