Mamman til Sofie 180207 Skrevet 12. august 2008 #1 Skrevet 12. august 2008 Noen som har noen gode råd? Var på UL i går og fikk se spiren vår sprelle som bare det. Hjertet dunket og alt var ok. Tok både utvendig og innvendig UL da våre to større barn var med - så vi tok utvendig først.. Våknet nå med kjempeblødning. Var ingenting før jeg la meg, og nå var det stor blødning med klumper og alt... ingen smerter.. Har babywatcher og hører hjertet dunke der inne, men dette kan jo umulig være bra... Vet det er irriterende med blod-innlegg her inne, men er skitredd og lurer veldig på hva jeg skal foreta meg i dag.. alene med tre unger..
Jehn Skrevet 12. august 2008 #2 Skrevet 12. august 2008 Hei du... Da er vi to!!! Jeg fikk også styrt blødning friskt blod. For meg var det mye....ser jo så mye ut, men kanskje et eggeglass ??? Kom ut en klump etterpå var det som en vanlig mens som avtok. Ingen smerter. Var på ul 2 dager etterhverandre alt er bra med den lille.. er nå 12+4.. De har ingen forklaring slikt skjer. Vi har satt inn ved ivf, satte inn 2 og det er et liv i magen. Min muligens forklaring er at dette var rester av den som ikke ville sitte... Uansett fikk jeg høre at jeg kunne leve som normalt. Har likevel valgt å ta fri denne uka og slappe av, ikke stresse. Jeg har jo ingen barn fra før så det er nok litt enklere for meg. Jeg skal på ny ul i slutten av uka, bare for å sjekke at alt er bra. Håper det er bedre med deg nå og at det avtar. (de mente at hvis det er fare for abort ville vi ha smerter) Lykke til..
Mamman til Sofie 180207 Skrevet 12. august 2008 Forfatter #3 Skrevet 12. august 2008 Takk for langt godt svar... ivf her også... vet at nr 2 ikke festet seg for vi var på ul da vi var 5 uker og no,. - da så de såvidt rester etter en fostersekk, men ikke noe mer.så synes det er rart at nr 2 skal gi en kjempeblødning nå.. Ringte Ullevål og der sa de at det kan komme litt sånne blødninger når fosteret vokser.. Ser ut til å ha roet seg nå, men fytti.. .. og når sykehus og andre spør om jeg har vondt - så gjør det jo snart vondt i hele kroppen... Hvor har du vært til kontroll etter blødningen?
Jehn Skrevet 12. august 2008 #4 Skrevet 12. august 2008 Ringte legevakt..Var jo selvfølgelig helg og jeg var på heletur.laaangt unna.. Men der var de så forståelsesfulle. Kom inn til ul med det samme, og fikk time på nærmeste sykehus dagen etter for mere sjekk. Ul innvendig og vanlig gyn..( kjenne på magen, osv..) Skal på kontroll på mitt sykehus i slutten av uka. Mest fordi jeg ønsket det selv. Nå har jeg ingen blødning og alt føles slik det var.. Hva gjør du videre da?
Mamman til Sofie 180207 Skrevet 12. august 2008 Forfatter #5 Skrevet 12. august 2008 var på klinikken vår i dag, og der så alt normalt ut... visstnok.. babyen ligger riktignok 3 dager etter vekst-termin, ble målt til 11+2 og jeg er 11+5. Beroliger meg med at det ikke skal ha noe å si.. Utover dagen har jeg fått sånn sliten-vondt i ryggen, men ingen smerter i magen og kun litt resteblod.. Da jeg ble undersøkt fant de i9ngen aktiv blødning heller.. Legen mente derfor det kom fra livmorhalsen og ikke var noe farlig.. ,men hvordan kan de egentlig vite det? Tankene stresser fælt med dette... har vært mye redd - og hadde håpet å få slappet av litt mer nå som jeg nærmer meg 12 uker.. Hadde du overhodet ikke vondt noe sted? Jeg liker ikke ryggvondten min.. samtidig som det kan komme av at jeg kun fikk 4 timers søvn i natt, og at jeg har vært anspent hele dagen... Andre som har erfaringer?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå