Gå til innhold

SKOLESTART, hjelp, vi bor i utlandet!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå føler jeg at det stopper helt opp for meg... vi bar bodd i Spania i fire år, men nå har altså eldstemann blitt seks år og innkalt til skolestart i Norge... Hjertet mitt ønsker å gi ham en norsk skolegang, alt annet tilsier at vi skal fortsatt å bo her. Ringte den norske skolen der han er registrert for å begynne og informerte om at han ikke kommer til skolestart fordi vi bor i utlandet. De noterte det og sa takk for at jeg ringte.

Det var det følelsesladde... nå det praktiske - må jeg informere flere norske instanser om at han ikke skal gå på norsk skole? Vegrer meg skikkelig for å melde permanent flytting! Vil nødig lukke noen dører, man vet jo aldri hva framtiden vil bringe...

Setter ENORM pris på å høre hva andre i lignende situasjon har erfart!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor i Spania bor du hen?

Skrevet

Nå er jeg kanskje naiv, men hvilke dører lukker man hvis man melder utflytting? Jeg gjorde det for lenge siden, mest for å slippe sånt som du snakker om, byråkratiske henvendelser av forskjellige slag som jeg stadig måtte forklare at jeg bodde i utlandet.

Men man kan vel flytte tilbake igjen når som helst? Man er jo fremdeles norsk statsborger.

Skrevet

Ingen norske skoler der du bor da?? Er jo en del av de i Spania, da faar du jo i "pose og sekk" paa en maate

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...