Anonym bruker Skrevet 11. august 2008 #1 Skrevet 11. august 2008 Jeg hater husarbeid,men liker det ryddig og støvfritt hos meg men etter at tredjemann kom orker jeg ikke,blir så irritert på meg selv og deppa føler meg så ubrukelig skulle ønske jeg hadde støv på hjernen. Visst noen kommer ubedt får jeg hetta.
Anonym bruker Skrevet 11. august 2008 #2 Skrevet 11. august 2008 Rydd ti min hver dag, så går det fra bomba horehus til et gjennomsnittelig småbarnshus!
Anonym bruker Skrevet 11. august 2008 #3 Skrevet 11. august 2008 Er ofte ikke så mye som skal til. Er man nogenlunde ajour med klesvask og bretting av klær, og får rydda unna oppvaska er ofte mye gjort...
Fersk Loff Skrevet 11. august 2008 #4 Skrevet 11. august 2008 prøv å legge deg tidlig, stå opp tidlig,og ligge unna internett så skal du se hvor mye overskudd du får
Mamsen86 Skrevet 12. august 2008 #5 Skrevet 12. august 2008 Haha jeg har bare et barn jeg as, men det hender det ser ut som en bomba horehus her også! ;-) Jeg blir rett og slett deprimert når det er rotete rundt meg, men likevel hender det at jeg aldri kommer til bunnen i skittentøyskurven, at oppvasken ser ut til å vokse av seg selv og at leker flyyyyter rundt i stua.. Trekk pusten dypt, lukk øynene, tell til ti - AND GET YOUR ASS UP! :-) Få vekk det "verste", som oppvask og skitne klær som flyter, så skal du se at bare det hjelper :-) Det er lett at når det blir for mye, så mister man "lysten" (ikke at man noensinne har LYST uansett, men..) og man vet liksom ikke helt hvor man skal begynne.. Men det er bare å bite tenna sammen, for det rydder seg ikke sjøl :-)
Anonym bruker Skrevet 12. august 2008 #6 Skrevet 12. august 2008 Jeg har ett rom i huset som jeg forsøker å holde fint og rent.. Stua.. :-) Så godt det går, da.. Da er gjestene i boks i vaffal. Men skal de opp å se på noe eller et eller annet.. oioioioi!! Ellers er jeg listefreak. Lag en PLAN! I dag SKAL jeg gjøre ferdig klesvaska. Kanskje det blir posesuppe, so what, jeg SKAL til bunns!! Men ikke lag for lange lister, da, det er deprimenerene. (Har en uendelig en ved siden av meg her, huff og uff. Den skla være klar når MIN tredjemann kommer om en 8 ukers tid..) Lykke til! Forresten: det er mange småjenter i nabolaget som gjerne støvsuger for en slant her jeg bor.. OM du tør å slippe dme inn i kaoset. :-)
Anonym bruker Skrevet 12. august 2008 #8 Skrevet 12. august 2008 Var som å lese om meg selv og mitt hus dette... Jeg har 2 barn, venter nr 3, og jeg er så utrolig lat blitt...Orker bare ikke.. føles som jeg veier 1 tonn! Deppa blir ejg av rot også, men alikevell orker jeg ikke lette på ræva. Og jeg HATER overaskelsesbesøk, får helt panikk da. Og ringer de LIKE før de kommer, samler jeg alt rot i en kurv og setter det et sted de ikke ser det. Det er slitsomt......jeg er ingen husmor, dessverre, skulle øsnke jeg hadde gløden i meg når det kom til husarbeid...=( Og det kjeeeeedeligste jeg vet er å vaske gulv og skifte sengetøy...Kan ikke tenke meg no verre!!! Er helt ubrukelig jeg...
Anonym bruker Skrevet 12. august 2008 #9 Skrevet 12. august 2008 På en måte godt å høre at det ikke bare er meg. Har et ganske avslappet forhold til rot og husarbeid i utgangspunktet, men det er ikke gøy når det vokser meg over hodet så det føles som uoverkommelig å bli kvitt. Prøver å innarbeide gode rutiner, men du verden så enkelt det er å falle utenfor igjen... Elsker å få overraskelsesbesøk, men ikke når det er så utrooolig rotete.. så nå skal jeg prøve atter en gang på å etablere nye rutiner. Rydde litt hver dag, holde stua, kjøkken og bad sånn noenlunde, slik at jeg kan ha besøk, og så får jeg bare satse på at jeg blir litt ryddig av meg en gang.... Hva er det der "FlyLady", du som skrev det??
Anonym bruker Skrevet 12. august 2008 #10 Skrevet 12. august 2008 Enkle rutiner er svaret Morgen: Mannen tar barna ned til frokost, jeg rer senger og rydder opp på bad og henger opp klesvask. Sammen rydder vi kjøkkenet og jeg spiser frokosten min i bilen (niste mannen lager) Ettermiddag: En av oss leker med barna, den andre rydder kjøkkenet og setter på vaskemaskin. Resten av ettermiddagen er vi sammen som familie Kveld: Rydder bort alt rot, bretter klær og legger umiddelbart på plass. Vasker evt kjapt over vask og do med papir og glasspuss når vi steller oss for kvelden. Vips, nesten helt perfekt hjem til nesten enhver tid med minimal innsats =D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå