enik<3M06&L08<3 Skrevet 11. august 2008 #1 Skrevet 11. august 2008 sønnen min begynte i bhg når han var nesten 2 år. jeg har gått hjemme med han vær dag frem til det, for jeg syntes det er tidlig og begynne i bhg når de er et år. og når jeg da hadde mulighet til og ha han hjemme valgte jeg det. men når han nesten var 2 syntes jeg han virket klar, og jeg mener at barn har gått av og gå i bhg, ha sosial omgang med jevnaldrene, og andre voksene. så jeg gikk ut i jobb igjen... Han trives kjempe godt i bhg, han utvikler seg i rekord fart nå(før var han litt "sen" nå er han mer jevn med andre i sin aldersgruppe) Men så ble jeg sykemeldt(gravid) men han fortsatte med sine vanlige dager i bhg, klokke slettene varier bare litt mer. nå er jeg nybakt mamma, og går hjemme, men han er fremdeles i bhg. føler at det liksom er min tid til og bli kjent med minsten, samtidig sove ut litt, og ha mer energi til han når han kommer hjem. skal vi ting, så sender jeg han jo ikke i bhg, leverer han ikke før han har stått opp, spist osv(ca 10.00), og henter han mellom 15.00 og 16.00. da har jeg handlet osv. grunnen til at jeg ikke henter han før er at han sover stortsett til 14.00 og ca 14.30-15.00 er det frukt, og det eeeelsker han, så kommer jeg midt i frukten ender det bare med at jeg må vente på han... Men etter å ha lest et annet innlegg her følte jeg nesten at jeg er egoistisk, som han sønnen min i bhg selv om jeg ikke strengt tatt må? Han har full plass, men som sagt ikke hver dag han er der. men visst vi ikke skal noe, vet jeg at han har det vel så moro der som hjemme med meg en hel dag. følte meg egentlig fæl etter at noen sier at det er egoistisk av en mor og ha barna 1 time lengre i bhg, for og få tid til og trene!
~sjiraff~ Skrevet 11. august 2008 #2 Skrevet 11. august 2008 Kunne aldri ha falt meg inn å ha snuppa hjemme mens jeg går i permisjon med junior. Hun har bedre dager i bhg enn hva jeg kan tilby henne er hjemme sammen med babyen. Så nei jeg synes ikke du er egoistisk, gjør det samme selv. Og mener bestemt at det er det rette for oss. Hun vil jo til og med være sent i bhg for at pappaen skal hente, fremfor å bli hentet tidlig av meg.
trompetisten Skrevet 11. august 2008 #3 Skrevet 11. august 2008 Kjempeegoistisk!! Hadde ikke jeg gjort altså! Kødda! Tror dere er helt gærne jeg
Meg og knoll&tott Skrevet 11. august 2008 #4 Skrevet 11. august 2008 Langt fra egoistisk!!! 2 år mlm mine, da minsta kom begynte eldste i park, fikk ikke bhgplass. Da var han dær i 4 timer hver dag, koste seg og lekte med andre unger. Jeg brukte di timene på minsta, husarbeid, handling ol. Da var jeg mye mere opplagt og bevist på at han fikk oppmeksomhet på ettermiddagene!!! Er jo mye mere jobb med beibier, så det kan bli mye "vent litt" ol for en 2åring...
Gjest Skrevet 11. august 2008 #5 Skrevet 11. august 2008 Absolutt ikke! Jeg er sykemeldt nå men snuppa er i barnehagen som vanlig det er jo faktisk en grunn til at jeg er sykemeldt og hadde jeg orket å underholde henne dagen lang så hadde jeg da orket å være på jobb også! Snuppa har det mye bedre i barnehagen der hun får leke med andre barn, gå på tur, være ute osv enn hjemme med meg som stort sett bare ligger på sofaen eller kaster opp. Når babyen kommer skal hun få en dag fri i uken tenkte jeg, men ikke før jeg har kommet meg etter fødsel og kommet ordentlig i gang med rutinene med babyen Frøkna vår stortrives i barnehagen og elsker å leke med andre unger, er jo ikke morro for henne å traske rundt i den lille leiligheten med meg dag ut og dag inn.. Send ungen din i barnehagen med god samvittighet du han har det sikkert knall!
enik<3M06&L08<3 Skrevet 11. august 2008 Forfatter #6 Skrevet 11. august 2008 takk, godt og høre..satt og leste, og følte meg bare verre og verre, hehe! i tillegg er minsten litt krevende, og veldig avhengig av meg(pupp) derfor er det den beste løsningen for oss. og ser ikke at han lider noen nød, hehe:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå