Gå til innhold

Lillegutt begynner i barnehage i morgen! hjeeelp...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillegutten min starter i barnehagen i morgen.. dette har jeg gruet meg til siden jeg ble gravid.. Kan ikke tenke meg åssen dagene blir uten han nå.. Jeg er så knytta til godgutten min!

Han er 2, 5 år og er jo stor nok nå.. men er redd de ikke klarer å passe han siden de har så mange barn der.. hva om han stikker av eller gråter etter meg.. tenker på alt det der! skal være med han de første dagene.. men den dagen jeg må gå igjen og kanskje se han stå og gråte for han vil være med hjem, den gruer jeg meg til! begynner å gråte bare jeg skriver dette.. men jeg trenger jo tid for meg selv og vet han trenger og være med andre enn meg! men dette er så utrolig vanskelig...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For guds skyld...ha han hjemme du.

Skrevet

Så tåpelig første anonyme svarte deg. Eg forstår deg kjempe godt, har ein gut sjølv som er snart 3 år og har akkurat starta i barnehagen. Eg har vert heime med han til no, har gått i åpen barnehage, men der har eg alltid vert med. Me har hatt veldig lite barnepass, det lengste han har vert borte frå oss er 5-6 timer 2 gonger. Han er derfor veldig knytta til oss foreldre, særlig meg som mor. Det er heilt naturlig at ein gruer seg uansett om barnet er blitt "stort" i andres auger. Eg er kjempe glad eg har sluppe å levert han i barnehage då han var 1 år, men eg ser no at han krever meir og meir aktivisering. Me har akkurat hatt 1 veke innkøyring, og det har gått overraskende bra. Det har vert grining etter me sa hadde, så dei har nok måtte jobba litt for å avlede i barnehagen, men han har vert veldig blid når han har komme heim. Sove godt har han og gjort. Me har tatt ein mjuk start, har levert 09.30, vert der ca eit kvarter og henta ca 13.30. Vil nok satse på korte dager dei neste vekene framover siden me har mulegheit til det. Ynskjer dykk lykke til i morgo ! Du får ta ein dag om gongen, det hjelper : ) Fokuser på alt han kan leike med, og ungane, ikkje på at du/de skal vera vekke. Me har valt å sei me skal ein liten tur og kjem tilbake, har ikkje sagt me skal heim eller på jobb.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...