Gå til innhold

fedrekvote...? og ferieavvikling i permisjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

føler meg litt dum her nå, sitter og ser på papirene man skal fylle ut for å få permisjon og fødselspenger,,, men...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

uff da, trykte litt vel fort her... *rødme*

hva er den såkalte fedrekvoten? hvor lang tid er det? når skal den taes?

og i forhold til ferie, ettersom jeg er i permisjon neste sommer, er jeg allerede nå nødt til å finne ut når jeg har ferie?

Skrevet

Du kan legge dine ferieuker etter permisjonsukene. Pappaen kan søke om å utsette sine uker til når det passer (bare de tas innen 3 år). Min mann får ferie i 8 uker (avspasering, hjemmearbeid og felllesferie) når min permisjon er over. Han flytter derfor sine fedreuker til midten av august i stedet for å ta dem sammenhengende med mine som slutter 22 juni. Mor kan visst også søke om utsettelse. Men dette får jeg forskjelllige svar på fra NAV (mange inkompetente der, så lurt å snakke med 5-10 stk først...)

F.eks er dette aktuelt for lærere som har tvungen avspasering og ikke selv kan velge når de skal ha fellesferie..

Forrige gang la jeg mine 5 ferieuker midt i permisjonstida (dvs. i november i stedet for fra juli). Feriepenger og trekk for 5. ferieuke går som ved vanlig. Eller det kan være du må spare opp feriepenger, for du får ikke lønn for ferieukene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...