Gå til innhold

snart 5 mnd kontroll med ny vaksine


vipsen*en av hver*

Anbefalte innlegg

er spennende å se hvor stor jenta mi er blitt, ho er ikke noen lettvekter akkurat.. hvor store er deres barn??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei hei.. har aldri vært inne på denne klubbsiden jeg. vi må få opp litt aktivitet her.. jenta mi er 5 mnd og 2 dager. fikk vaksine i dag. gikk veldig bra =)

 

hun veier 7710 gram, 63,5 lang og 42 rundt hode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tis går så fort altså.. hun snur seg fra rygg til mage hele tiden. når hun ligger på magen så drar hun seg bakover med armene.. har begynt litt med grøt men ammer enda. har ikke fått noen tenner enda..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4 mnd kontrollen var Christina hele 67 cm lang og 6770g. Skal på 5 mnd kontroll snart. Hun begynte å snu seg fra ryggen til magen da hun var 3,5 mnd. Begynte å bli sterk til å holde opp hodet da også. Hun er meget "fløt" som oldeforeldrene sier!;)

Har også begynt med litt grøt og fruktmos. Hun er veldig aktiv og har begynt å reise seg opp i krabbestilling, så det er vel ikke lenge til hun gjør det heller. Artig tid!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noen småtass her heller! =)) Han var 4,5 mnd sist han var til kontroll, og da var han 70 cm lang og veide 9360 gr. Han skal på nytt den 19, og er da 5 mnd og 4 dager. SPENT!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi var på 5mnd-kontroll i går, og Matilde er 6375 gram og 66,5 cm lang. Hun har lagt på seg litt lite før, så dette er vi veldig fornøyd med :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vaksinen overstått for denne gang:)

Fikk litt feber i dag men gav paracet så gikk den ned...

Nå er hun 6130 g

67cm

42 cm i ho

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 5mnd idag og var på kontroll.Var 71 lang og 7800kg.43 rundt hodet.Fik ikkje vaksine for han er forkjøla og blir lett sjuk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på 5 mnd kontroll her om dagen. Da var han 5 mnd og 10 dager. Veide da 8,850 kg og var 69 cm lang. Er en liten godgutt, men har en fin vekstkurve:-) Godt å få den vaksinen overstått, da er det en mindre å ta...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på kontroll i går. Da var hun 8060g og 67,5cm lang. Fikk vaksine og har i dag hatt i underkant av 40 i feber og vært skikkelig slapp og lei. Håper hun er bedre imorn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi var på kontroll i går med vaksinering. Han har mest trolig melkeallergi så må prøve oss frem med velling uten melkeprotein og ikke gi grøt med melkeprotein til..Håper det blir bedre da..

 

Han var 7.150gr, 66lang og 44 rundt hodet, og fikk vaksine, så idag har han feber og er mammas lille grine og kosegutt om hverandre..Dakkar, finner liksom aldri roen etter vaksineringen han, så håper det gir seg fort..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :) Sønnen min er født 27. mars - og veier nå 10100 gram og litt over 70 cm høy. Får morsmelk og smaksporsjon med grøt og frukt på kvelden. Rund i kantene!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøkna mi var 8.740 og 69 lang hun. Får alltid høre at hun er så veldig stor, men ser jo at hun ikke er den eneste. Lille persille.. Jenta mi har melkeallergi, ammer du?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei!

Fint at det ikke er bare jeg som har en god og rund unge:)

Min lillegutt var på 5 mnds kontroll i dag, tok sprøyter, og det var IKKE moro. Hehe, men er vel skjelden det. Reagerte på dem denne gangen og, men fortere enn sist. Er 5,5 mnd i dag da ca, og veide 8500 g og var 69,5 cm. Og 42,5 rundt hodet.

Har fått litt melkeskorpe, flere som har fått det?

Har hatt på olje når vi bader annenhver dag, men tror jeg må engasjere meg litt mer for å få det bort. Tips?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kontroll i dag!:)vaksinen gikk mye bedre i dag enn sist, gråt nesten ikke!sover for andre gang nå, men ellers bra. Viste seg frem for helsesøster med den nyoppdagede krabbestillingen sin, riktig så sterk jente:) Hun var 7,8 kg og 67cm lang. driver med smaksprøver på grøt og ble anbefalt å nattavvenne nå (blir ei hard økt til helgen:()

 

melkeskorpe, mener du skurv i hodebunnen? Ta på olje i hodebunnen når dere bader og gni godt med håndkleet etterpå, løsner en del da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var på 5 mndr kontroll for en uke siden. Mathias var da blitt 8410 g, 70 cm og 43 cm rundt hodet. Vaksinen gikk flott, ikke mye sutring og grining der. Kun noen sekunder etter den andre sprøyta (den svir visst litt sa helsesøster). Mathias er ikke noen lettvekter han heller, men vekstkurven er i alle fall fin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Ang. melkeskorpe - sønnen min hadde tykk skorpe - og jeg kjøpte en krem på apoteket som heter borago by ccs - smørte bare forsiktig på - og det forsvant av seg selv - uten masse gris. Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...