Gjest Skrevet 11. august 2008 #1 Skrevet 11. august 2008 Altså..mor? Etter fødsel? Er 9 uker siden jeg fødte, renselsen var over etter 3 uker, sexen er som før... Ingen plager... Skulle jeg egentlig vært hos legen??
ifie Skrevet 11. august 2008 #2 Skrevet 11. august 2008 Jeg var på 6 ukerskontroll, ja. Var vel mest spørsmål om hvordan det sto til og om jeg hadde plager og evnt hvordan prevensjon jeg ville ha. Om alt er topp tror jeg ikke du trenger kontroll. Ikke verre enn at du kan ringe å spørre da!?
3rOK Skrevet 11. august 2008 #3 Skrevet 11. august 2008 Jeg trodde man måtte det jeg da...... Jeg bare gjør som jeg blir fortalt jeg da..... Må vel uansett ha en GU for å få tatt celleprøve!
Joikaboll@ Skrevet 11. august 2008 #4 Skrevet 11. august 2008 Jeg har heller ikke hvert enda, og det ser ikke ut som om jeg skal eller. Er 14 år siden jeg fikk førstemann ;-) Meget treg ja... Kan jo være greit å ta en sjekk i ny og ne, men jeg klarer meg fint uten.... urgh.... har rett og slett ikke tid...hmfr..
1baby,og 1 spire Skrevet 11. august 2008 #5 Skrevet 11. august 2008 Det er frivillig og man må bestille det selv. Kan jo være greit å få skjekket at alt er o.k med livmorra osv. Hadde selv ikke lyst til å gå,men glad jeg gjorde det så jeg vet at alt er i orden
neste*gang Skrevet 11. august 2008 #6 Skrevet 11. august 2008 jeg var vel 3 mnd etter fordi når jeg først klarte å få fingen ut å få time så måtte jeg jo selvfølgelig vente 3 uker til før jeg endelig fikk time.. sånn var nå bare regelen med å bestille time hos legen min... men han trøkka bare litt på magen og lurte på om jeg hadde det bra og siden jeg hadde hatt ks så slapp jeg ned med buksa og opp i stolen...
Gjest Skrevet 11. august 2008 #7 Skrevet 11. august 2008 Med førstemann snakket bare legen om prevensjon...så følte liksom ikke at det var så mye vits i.., gikk til privat gynekolog ca halvannet år etterpå. I og med at legen ikke sjekker noe nedentil ser jeg ikke helt poenget? Da bestiller jeg meg bare en GU ved en senere anledning, takk for svar folkens!
-Lane- Skrevet 11. august 2008 #8 Skrevet 11. august 2008 Er vel ingen krise om du ikke ordner det, men jeg har vært etter begge mine fødsler. Har blitt undersøkt nedentil, og fått innvendig ul for å se at alt har trekt seg sammen slik det skal osv. Siste graviditet fikk jeg velge om jeg ville ta celleprøve når jeg var gravid eller på 6 ukersen. Valgte det siste. Også får man prevensjon eller satt inn spiral om jeg ville det. Min fastlege er gynekolog også - kanskje det er derfor han er så grundig? Synes det er kjekt å vite at alt er normalt etter fødselen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå