Gå til innhold

Hva gjør dere/deres menn hjemme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg spør fordi jeg følar att min samboer er utrolig lite hjelpsom. Her er det jeg som lager alle måltidene til alle familiemedlemmene (inkludert sambo). Det er jeg som vasker opp, setter inn i oppvaskmaskina, vasker klær, vasker huset, lufter bikkjene, bytter bleier og bader barna. Vi er i dag i jobb begge to, og er nesten alltid hjemme rundt samme tid. Jeg får aldri/svært sjelden positive tilbakemeldinger på alt jeg gjør hjemme. Sambo pleier som regel å sitte med dataen på fanget og spille hele ettermiddagen/kvelden, noe han sier selv at han ikke gjør mer enn 20 minutter... HALLO!!! Jeg har øyner og ser hva han driver med... Jeg har gitt han beskjed mange ganger om at nå må han skjerpe seg, for viss ikke kan han se til å flytte ut. Han bare fnyser av det jeg sier, og tar meg ikke på alvor. Nå er begeret fullt for min del, og jeg vil veldig gjerne få noen gode tips. Jeg vet at jeg helt sikkert ikke er perfekt jeg heller og at jeg av og til ikke gidder å ta oppvasken med en gang og rydde opp etter barna med en gang. Han har sikkert mye negativt å komme med om meg også, og jeg får ofte høre kommentarer som hvor lat jeg er og diverse.

Måtte bare få ut litt for å få tømme begeret litt...

Videoannonse
Annonse
Gjest Nydelige Christina+spire!
Skrevet

Han var ikke flink da jeg traff han,MEN han er flinkere nå, faktisk veldig flink til tider:)

Dette gjør han fast:

- vasker halve huset 1 gang i uken når han er hjemme

- oppvaskmaskinen er hans jobb

- kveldstell med barnet annenhver kveld (men jeg gjør det oftere siden han trener 2 dager i uken da....)

-Står opp annenhver dag i helgene

- Han lager som regel middag om han er hjemme og i helgene

-Han passer på hagen/uteområdet og vanner plantene etc

- Vasker klærne sine når han har fullt opp skittentøyskurven sin hehe

(han for IKKE vaske mine og snuppa sine klær..jeg er streng der hehe)

Han jobber hver dag mens jeg går hjemme nå, så jeg gjør jo mye mer enn han siden jeg er hjemme.

Ellers gjør jo jeg alt annet, vasker klær,støvsuger ofte, handler mat, henter/bringer i barnehage...osv...

Akkurat nå er han offshore da, så er det jeg som styrer alt i huset, men det går fint så lenge jeg ikke jobber...er snart høygravid da så merker jeg har litt dårligere kondis:)

Skrevet

Min samboer er reine husmora han:)hihi

Gjør mye mer enn meg, stort sett uoppfordret også. Skulle bare mangle at man deler på alt av husarbeid og ungestyr!:)

Skrevet

Han gjør det samme som meg....

Da slipper vi krangling og sur stemning fordi den ene gjør mer enn den andre:O)

Skrevet

Hei:)

Jeg syntes dere skal ta dere en skikkelig prat. dere kan etter min mening ikke ha det sånn. Når dere jobber begge to syntes jeg at dere burde gjøre omtrent like mye.

Hva med å sette opp en liste over hva som må gjøres også fordele oppgavene. Da blir det veldig synlig hvem som gjør "jobben sin". Kanskje dette kan være med på å synliggjøre for mannen din alt som må gjøres av husarbeid. o.l. Hvis du til nå har gjort alt, har han kanskje kommet i en tralt der han ikke helt vet hvor mye som må gjøres.

Her har vi pratet om hvordan vi vil ha det hjemme og har det litt sånn "samma hvem som gjør hva, bare ting blir gjort" Denne holdningen fungerer fordi begge gjør omtrent like mye av oss selv. Har funnet ut at dette sparer oss for mye unødvendig frustrasjon og "småkrangler"

Skrevet

Han jobber fulltid, jeg er midt mellom jobber for tiden.

Uansett; han står oftest opp med ungene. Skifter bleier, leker, lager mat, handler, rydder, vasker gulv, vinduer, styrer oppvaskmaskinen... etc.

Det eneste han ikke gjør er å vaske klær. Han er livredd for å ødelegge, nemlig:P

Og jeg tar det som en selvfølge at vi tar like mye husarbeid. Vi er en familie og i en familie deltar alle i jobben det er å holde det gående.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...