skorpionfruen Skrevet 11. august 2008 #1 Skrevet 11. august 2008 Kom vel ca 25 små babyer som svømte for livet for at mamma ikke skulle spise dem opp Tøff verden må jeg si! Ikke mye sikkerhet og trøst med det samme man kommer ut.
*2 LyKkEtRoLL* Skrevet 11. august 2008 #2 Skrevet 11. august 2008 Er det platy du har eller er det molly? Vi fikk platy babyer natt til 18 mai vi, men dem ble spist så og si med èn gang:-( En tøff verden ja..
PAVEEL Skrevet 11. august 2008 #3 Skrevet 11. august 2008 haha, i know!! hard start på livet gitt... har du de i sånn eget fødekar el?
iznogood Skrevet 11. august 2008 #4 Skrevet 11. august 2008 ååå... har du guppyer, eller noe slikt? Jeg har sortert damer i ett akvarium og herrer i det andre - men damene var nok drektige for småfisk driver og dukker opp (sånne små som bare et et sett med øyne :-) Har heldigvis masse egntete planter de kan gjemme seg i så de ikke returnerer til mors mage via den andre åpningen :-)
skorpionfruen Skrevet 11. august 2008 Forfatter #6 Skrevet 11. august 2008 har både guppy, platy og molly, denne gangen var det en molly som fødde. Hadde satt henne i ett fødekar. Har ett der fra før med platybabyer i så her blir det mange om beinet til slutt
skorpionfruen Skrevet 11. august 2008 Forfatter #7 Skrevet 11. august 2008 Huff snakk om skjebne... komme ut av magen via fødsel så snur mamma seg og det er ned igjen andre veien. Huff.. tragisk!
iznogood Skrevet 11. august 2008 #8 Skrevet 11. august 2008 ja... det er litt spesielt. Jeg har nå talt 30 svømmende øyepar som sitter forskremt og gjemmer seg i en plante. Kanskje jeg skal flytte de største fiskene til et annet akvarium...
ifie Skrevet 11. august 2008 #9 Skrevet 11. august 2008 Har null peil på fisk og sånn... men legger de ikke egg??
Mamsen og lillegutt Skrevet 11. august 2008 #10 Skrevet 11. august 2008 de føder levende unger. ihvertfall de vi har hatt i akvariet hos oss....
skorpionfruen Skrevet 11. august 2008 Forfatter #11 Skrevet 11. august 2008 Det varierer, men noen av de vanligste akvariefiskene føder levende unger og de må svømme for livet men de fleste legger egg ja.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå