Gå til innhold

Businesswoman igjen!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei og hopp!

Jeg har ikke fått vært her inne så mye i det siste, har jo begynt å jobbe igjen :-)

Men, det er liv i meg (heldigvis, selv om det dabber av utover kvelden...), så jeg prøver å stikke innom innimellom.

Kort oppdatering fra coscos-heimen:

Startet i ny jobb 1. august, og etter en dag så dro sjefen på 14 dagers ferie, så nå bruker jeg tiden min på å sette meg inn i nye produkter, rutiner og systemer, snakker med mine kollegaer for å høre hvordan ting fungerer (både faglig og sosialt...) og har det egentlig veldig greit. Etter 2 dager så syntes jeg det var litt kjedelig, å ikke være produktiv og ha egne prosjekter som jeg kunne jobbe med. Men, nå ser jeg nytten av at jeg får tid for meg selv til å kun konsentrere meg om å lære bedriften å kjenne. Ikke ofte man får muligheten til det! Så, når sjefen er tilbake, kan vi gå gjennom mer konkrete ting som jeg vil jobbe med og rammebetingelser for min jobb. Virker som en fri rolle, så jeg får "plukke" mine egne arbeidsoppgaver :-).

Lille M/turbo har begynt i barnehage, og etter en dag hvor han var litt reservert, er han nå blitt en av "gutta". Går rett bort til de store barna og blir med dem og leker. Synes det er topp i barnehage! Pappaen har både hentet og levert, da han har pappaperm for tiden (deilig å komme hjem til ferdig middag!). Men til neste uke skal jeg levere, så det blir spennende å se om det går like bra da.

Ellers så må jeg innrømme at det er litt pes med å ta tog inn til byen (har ikke lenger p-plass på jobben), men blir kanskje en vanesak etterhvert? Jeg bare ser for meg at det kan bli litt ekstra stress med levering i barnehagen tidlig om morgenen, for så å være avhengig av å rekke toget. Det er ca. 10 min. gåtid til barnehagen, men bare oppoverbakker. Jeg kan kjøre bil også, men det er vanskelig å få parkert ved vår togstasjon. Så, akkurat nå forbanner jeg meg litt over NSB som ikke kan la rushtogene stoppe på stasjoner med innfartsparkering.

Helgene har gått med til bursdagsfeiring (takk for alle hyggelige meldinger) og familietreff nå sist helg, så tiden bare flyr. I tillegg har vi hatt overnattingsbesøk og venter innrykk av annen familie denne helgen. Kjedelig, nå som jeg jobber, at jeg ikke kan være hjemme og ta meg av besøket, skulle ønske jeg kunne brukt mer tid sammen med dem, men man kan jo ikke få med seg alt.

Ja, ja, det ble visst ikke så kort oppdatering allikevel :-)

Ha en fin uke alle sammen!

Klem fra

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så flott å lese at det går så bra med dere,og koselig å se deg her igjen:)

Sikkert deilig å komme seg i gang på jobb igjen,og være trygg på at lillegutt har det fint i barnehagen.

Høres litt tungvint ut med reisevei,men det blir vel en vane det også.....

Håper de neste ukene blir like fine!

Klem

Skrevet

Godt å se at du titter innom, coscos!

Har tenkt mye på deg og hvordan det går i den nye jobben. Trodde forresten ikke at du skulle jobbe inne i byen? Var sikker på at du skulle jobbe lokalt, jeg. Har det blitt forandringer, eller har jeg misforstått?

Deilig å komme hjem til ferdig middag, ja. Har selv min andre arbeidsuke nå som "sommervikar" på jobben, gråtassen har pappa-perm, og jeg kommer hjem til ferdig middag hver dag:-) Kjenner smilet går fra øre til øre når jeg parkerer utenfor og ser at bordet er dekket og lysene tent! Åpner døren og kjenner middagslukt... Luksus!

Vurderer nesten Au pair jeg altså for når jeg skal begynne å jobbe på orntli!

Dere burde virkelig vurdere det! Dere har jo god plass! Koster ikke all verden heller. Hente og bringe barn, lage mat og gjøre litt rent. Gull verdt for familielivet! Burde fås på blå resept egentlig...

Ja, ja. Drømme litt i våken tilstand er jo ikke forbudt ennå heldigvis;-)

Klem fra

Skrevet

Hei tebekaa,

Jeg jobber midt i sentrum, på hovedkontoret. Så, nå "toger" jeg hver dag. Får kjøpe meg en bok, så har jeg litt å lese på, etterhvert kan jeg jo ta med avisen, men den legger jeg igjen til mannen min, så han også kan få lese og kose seg litt.

Au pair eller praktikant hadde vært supert. Vi har jo tenkt på det, i og med at vi har hybelleilighet i kjelleren. Men, jeg synes det kreves litt oppussing der nede først, som jo var et av prosjektene til mannen min mens han skulle være hjemme. Nå har han bare 1 uke og 2 dager igjen, og han har såvidt begynt med fasaden på baksiden av huset...

Hvis noen kjenner til noen dyktige og flinke håndverkere, så tar jeg i mot tips :-)

Hvor lenge skal du jobbe nå, og når er du tilbake i jobb for godt? Og, når begynner lille-snupp i barnehage?

Nå som jeg er i jobb, er det vanskelig og møtes på dagtid, men kanskje vi kan få til et helgetreff en dag? Eller, vel så bra, et uten-barn-treff?

Skrevet

Håndverkere er det nok ikke så lett å få tak i for tiden, nei... Lykke til med det!

Jeg skal bare jobbe ut denne uken jeg, og da skal jeg ikke tilbake før i januar! Lang høstferie med andre ord... Gleder meg.

Lille-snupp har oppstart 9. september. Kommunen er ganske streng på at man skal bruke plasser som er tildelt, så jeg får høre med barnehagen hvordan de tenker seg dette. Egentlig kunne jeg ha sagt opp plassen og søkt om oppstart i januar, for her i kommunen er det faktisk ledige plasser. Men da er jeg jo ikke garantert plass i den bhg vi ønsker, så dette er litt vanskelig. Kunne jo vært fint å motta kontantstøtte isteden for å betale barnehage... Dilemma!

Å jobbe redusert og ha deltid barnehage går heller ikke, for deltidsordningen på jobben matcher ikke den i bhg...

Men dibbe-treff er jeg ganske snart moden for igjen, det er helt sikkert! Gjerne på helg også. Er slettes ikke fremmed for tanken på å ha treff uten barn heller:-)

Skrevet

Så fint at jobbstart har gått bra. Jeg har tenkt på deg, for snart er jeg jo i samme situasjon selv.

Jeg er med på både helgetreff med barn og treff for mammaer og skravling uten barn. Stor klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...