edvina har fått en gutt Skrevet 11. august 2008 #1 Skrevet 11. august 2008 Skal sy selv, og tenkte egentlig å finne på selv, men er det noen andre som har oppskrift? Eller kan komme med sin ide? Jeg tenker å sy utifra en juniordyne, blir liten pose, men den er til dypvognen hovedsakelig.
temine Skrevet 11. august 2008 #2 Skrevet 11. august 2008 Jeg har ingen oppskrift, men kan og tenke meg å sy en pose. Har nemlig ei juniordyne for mye her:) Tror jeg skal prøve å brette dyna litt og tegne noe selv. Vil gjerne ha glidelås eller knyting, ikke en helt lukket pose i alle fall. Er så mye stilig stoff der ute, artig å lage noe ingen andre har:)
WildPrincess Skrevet 11. august 2008 #3 Skrevet 11. august 2008 En veldig enkel oppskrift her på "voksipose" der man bruker en voksen syne som utgangspunkt http://www.tettinntil.no/forumet/showthread.php?t=13145&page=1 og en litt mer omfattende sak som er en litt mer ren voksipose kopi http://www.sykroken.net/forum_vbull/forum/showthread.php?t=2945
mamma til 2 <3 Skrevet 11. august 2008 #4 Skrevet 11. august 2008 På sykroken.no fant jeg en, ikke den som ei over her refererer til, men en annen, som du kan dele i to med glidelås. Syntes den så litt grei ut, men har enda ikke kommet igang å sy. Har desverre ikke oppskriften for hånden, men regner med man kan lage en ikke for avansert oppskrift selv, som f.eks å se etter en vanlig sovepose, og gjøre den om til en vognpose etter eget ønske..
Gjest Skrevet 11. august 2008 #5 Skrevet 11. august 2008 jeg har kjøpt en voksen dundyne, og har lånt en voksipose for å ta mål av. så jeg tenker bare å klippe til dyna og sy trekk til. har også kjøpt en tynnere fiberdyne, slik at jeg har en "sommervoksi" også. så nå leter jeg etter passende stoff. regner med å bare klippe til et sengetrekk av god kvalitet med tøfft mønster på ene siden, og ensfarget på andre siden. (fant ikke noe tøft stoff i meterlengde i byen i dag.) så går alt etter planen får jeg en komplett vintervoksi og en komplett sommervoksi for tilsammen ca 1.200 kr.
edvina har fått en gutt Skrevet 12. august 2008 Forfatter #6 Skrevet 12. august 2008 jeg tenker å beholde et slags ull(som på sengtøy) i den ene siden slik at jeg kan ta ut dundynen på sommeren. Har ellers tenkt å sy fleece/tykk føyel på utsiden og bomullstoff inni. Enklere å vaske også om en kan ta ut dynen inni.
Gjest Skrevet 12. august 2008 #7 Skrevet 12. august 2008 Var inne å kikka på linken tettinntil.no. Det var jo en veldig enkel og grei måte å gjøre det på, men blir det ikke tungt for babyen siden det blir 5 lag dyne oppå magen hans? Tror vi har følt oss rimelig sammenklistret om vi skulle ha tyngden av 5 dyner oppå oss. Den andre linken kom jeg desverre ikke inn på uten å være medlem eller noe, så jeg fikk ikke sett der.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå