Gå til innhold

noen som har oppskrift på vinterpose

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal sy selv, og tenkte egentlig å finne på selv, men er det noen andre som har oppskrift? Eller kan komme med sin ide?

Jeg tenker å sy utifra en juniordyne, blir liten pose, men den er til dypvognen hovedsakelig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ingen oppskrift, men kan og tenke meg å sy en pose. Har nemlig ei juniordyne for mye her:)

Tror jeg skal prøve å brette dyna litt og tegne noe selv. Vil gjerne ha glidelås eller knyting, ikke en helt lukket pose i alle fall. Er så mye stilig stoff der ute, artig å lage noe ingen andre har:)

Skrevet

På sykroken.no fant jeg en, ikke den som ei over her refererer til, men en annen, som du kan dele i to med glidelås. Syntes den så litt grei ut, men har enda ikke kommet igang å sy. Har desverre ikke oppskriften for hånden, men regner med man kan lage en ikke for avansert oppskrift selv, som f.eks å se etter en vanlig sovepose, og gjøre den om til en vognpose etter eget ønske..

Skrevet

jeg har kjøpt en voksen dundyne, og har lånt en voksipose for å ta mål av. så jeg tenker bare å klippe til dyna og sy trekk til.

har også kjøpt en tynnere fiberdyne, slik at jeg har en "sommervoksi" også.

så nå leter jeg etter passende stoff. regner med å bare klippe til et sengetrekk av god kvalitet med tøfft mønster på ene siden, og ensfarget på andre siden. (fant ikke noe tøft stoff i meterlengde i byen i dag.)

så går alt etter planen får jeg en komplett vintervoksi og en komplett sommervoksi for tilsammen ca 1.200 kr.

Skrevet

jeg tenker å beholde et slags ull(som på sengtøy) i den ene siden slik at jeg kan ta ut dundynen på sommeren. Har ellers tenkt å sy fleece/tykk føyel på utsiden og bomullstoff inni. Enklere å vaske også om en kan ta ut dynen inni.

Skrevet

Var inne å kikka på linken tettinntil.no. Det var jo en veldig enkel og grei måte å gjøre det på, men blir det ikke tungt for babyen siden det blir 5 lag dyne oppå magen hans? Tror vi har følt oss rimelig sammenklistret om vi skulle ha tyngden av 5 dyner oppå oss.

Den andre linken kom jeg desverre ikke inn på uten å være medlem eller noe, så jeg fikk ikke sett der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...