Gå til innhold

Noen her som har født i uke 35??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, er det noen som har født i uke 35?

Hvor stor var babyen ?

Og hvordan gikk det ?

Takker masse for svar ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Store individuelle forskjeller også i uke 35, men har erfart gjennom jobb at de fleste klarer seg veldig fint, og storparten kan ligge på vanlig barselavdeling og reise hjem mer eller mindre som normalt.

Skrevet

Hei Silje! for 3,5 år siden, så ble gutten min tatt med keisersnitt, fordi morkaka løsnet. Det var i uke 35. Han var helt normal, 2400g og 45cm lang :) Han lå i kuvøse ett døgn, og i varmeseng i 7 døgn før han klarte å holde på kroppsvarmen selv. Og han hadde noe trøbbel med å puste, så lå med c-pap maske ett døgn. men det troor jeg var pga oksygenmangel etter morkakeløsninga. Var på nyfødtintensiv i 10 dager, hovedsakelig fordi han ikke var sterk nok til å suge selv enda. så fikk mat i sonde. Det er visst typsik for 35ukers barn.. at de ikke kan suge skikkelig den første uka. Ellers så var han helt frisk og fin, bortsett fra littegranne gulsott. lysbehandling i en dag bare.

Han er nå en superfin og frisk og rask gutt på 3,5 år, som blir storebror om 6 mnd :)

Skrevet

Høres kjempeflott ut, gutten din blir nok en flott storebror ;)

Har hatt en del smårier de siste dagene og det begynner å bli ganske vondt, gutten min ligger også 15 % over snittet så kanskje han er litt større. ammet du når du kom hjem med gutten din som var født i uke 35 ?

Klem

Skrevet

ja jeg ammet. gikk kjempefint! men måtte slutte etter to uker, for han var hyperallergisk mot melkeproteinene og måtte ha spesialmorsmelk.. Jeg fikk rier i uke 32 ca, og da stoppet de det med drypp, og jeg fikk lungemodnings sprøyter i tilfelle han skulle komme for tidlig likevel.. men veit ikke hvor god effekt de har de sprøytene? til tross for de sprøytene, og at han fikk være der inne til uke 35, så hadde han pustevansker. men kan jo være pga morkaka sviktet da. den svikter jo sikkert FØR den ramler helt ut, så hvor lenge han var uten surstoff veit jeg ikke...

Skrevet

vår første ble født i uke 34+4. han var da 3200 og 49 cm lang. en veldig stor gutt. pustet litt dårlig,og lå med cpap i et døgn. ellers var det høye billirubin-verdier og lysbehandling. pga gulsotten var han trøtt og vi jobbet lenge med ammingen. han ble lysehandlet og sonde-ernært i to uker. tredje uken var vi endel utenfor sykehuset, men fortsatte amme-trening på intensiven helt til jeg ikke orket være der mer. da han var 4 uker og vi hadde vært hjemme i 1 uke, fikk vi til ammingen selv hjemme.

han har aldri hatt noen varige men fordi han er født litt tidlig. tok igjen jevnaldrende i løpet av få mnd. og han er fortsatt en stor og lang gutt:))

Skrevet

høres flott ut, er bare bekymret at han er svak hvis han kommer nå u uke 35 ;)

Takk for at dere svarer

Skrevet

Hvordan går det med deg?

Sånn kjapt tenkt er du 35+3 dager på vei?

Sist fødte jeg 36+ noen dager og det gikk absolutt fint Han hadde ikke på noen måter problemer. Alt fungerte som det skulle Han var litt gul, men det er ofte premature og også andre som går til termin

Har du mer rier nå?

Uansett så går det helt fint å føde nå, men hver dag lenger i magen gir ham tid til å bli enda mer klar.

To av mine venner fødte før de var 36 fullgåtte og det har gått helt fint med dem.

lykke til

Skrevet

Har født begge mine jenter 36+0.

Veide 2500 og 3000.

Hun minste fikk flaske, så det var ikke noe problem. Hun største ble ammet og klarte ikke suge skikkelig. Begynte med ammeskjold som fungerte meget godt. Sluttet med det etter en mnd ca.

Siden de var små i hodet trengte jeg ikke sy noe særlig og har ikke hatt problemer nedentil etter fødselen. Ingen vondter. Det må vel være det eneste positive med å føde for tidlig.

Skrevet

Hadde litt vondt i går kveld, men det ser ut som det kommer og går, lurer på om jeg skulle ha fått til en ny kontroll i løpet av uka bare for å se om det har blitt noe åpning.

Men må ærlig si jeg begynner å bli lei no :)

Klem

Skrevet

guttungen kom ved keisersnitt i uke 34 (snart 4 år siden) pga morkakesvikt, han var bare 1600 gram og 40 lang, men det har gått kjempe fint, og han er en kjapp og aktiv liten krabat :)

En stor mann i liten kropp :)

Skrevet

Gutten min ble født i uke 36 pga. morkakesvikt (infarkter i morkaken gjorde at han ikke fikk nok næring) ,jeg utviklet også sv.sk.forg. pga dette.

Fødselen ble satt igang og endte med hastesnitt pga. lav puls på babyen.

Han var 1810 g og 42 cm - en liten skjønn dokke som var helt utviklet , men trengte kun å legge på seg .

Han hadde sonde i et par uker for å få i seg godt med melk.

Var i tillegg flink til å suge , så ammingen kom fort igang . Men siden han var så liten klarte han ikke å tømme brystet skikkelig . Jeg brukte pumpe i tillegg så det gikk fint .

I dag er han 3 år og har aldri hatt noen problemer . Frisk og rask ;)

Lykke til :)

Skrevet

takk til alle sammen , da er det no iallefall ikke noe bekymring. da får han komme når han kommer ;)

Masse klemmer fra meg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...