Gjest Skrevet 11. august 2008 #1 Skrevet 11. august 2008 Jeg og mannen min har nettopp kjøpt oss hus og har veldig lyst til å begynne prøving nå. Problemet er at jeg har kvaler overfor jobben, har begynt i en stilling som har varighet ca ett år, etter det skal jeg tilbake i en annen stilling, så det er ikke det at jeg ikke har jobb etterpå. Tenker bare at det er en ulempe å nettopp ha begynt i ny jobb og plutseli bli gravid, vet man ikke skal tenke sånn - men jeg er redd for hva de andre synes om meg da. Samtidig så ser jeg jo her inne hvor lang tid mange bruker før det klaffer, men det vet man jo aldri..Huff, tenker på dette hele tiden, blir snart sprø..
Tutta87_LykkeligMamma Skrevet 11. august 2008 #2 Skrevet 11. august 2008 Jeg skjønner godt hva du mener. Jeg begynner i ny jobb nå hvor det er prøvetid på 6mnd før det blir vurdert fast ansatt. men jeg prøver jo nå å bli gravid, og er redd for at om jeg er gravid når de skal gjøre den vurderingen så kommer de ikke til å gi med fast, siden det ikke er mange mnd igjen før jeg skal ut i svangerskaps perm lissom... Huff det er ikke lett... vil lissom ikke stå uten jobb med en nyfødt unge, men vil heller ikke la en jobb stoppe meg i fra å leve livet mitt....
Gjest Skrevet 11. august 2008 #3 Skrevet 11. august 2008 Helt enig, jeg prøver å si til meg selv at man jobber jo for å leve og ikke omvendt, men det er lettere sagt enn gjort. En på jobb sa til meg når jeg begynte nå at nå måtte jeg vel utsette å få barn ett år, uten at jeg noen gang har antydet for noen at vi tenker på å prøve. Synes det var så unødvendig, jeg ville aldri ha sagt det til noen! For din del får vi håpe verden er kommet såpass langt at de vurderer fast ansettelse på grunnlag av prestasjoner i jobben, og ikke om du skal ha permisjon en stund. Jeg kan ikke tro at det fremdeles skjer, alle vet jo at jenter i vår alder stifter familie en eller annen gang, så om du ikke hadde blitt gravid nå så hadde de nok regnet med det kom til å skje innen ikke så mange år. Jeg synes du er tøff, stå på så skal du se det ordner seg!
månestråle32 Skrevet 11. august 2008 #4 Skrevet 11. august 2008 Om du har jobb når du kommer tilbake, så er i alle fall det formelle og økonomiske i orden og det er det viktigste! Jeg tror du vil oppleve å få mye forståelse og glede over nyheten når den en gang kommer! Det er helt sikkert noen som vil rynke på nesen, men det tror jeg ikke du uansett vil merke noe til. ofte har det noe med misunnelse å gjøre! Alle som har fått baby vet hvor stort det er, og vil glede seg med deg!!!! Skjønner at du tenker på det, men det vil garantert dukke opp andre situasjoner som gjør at det ikke passet så godt da heller. I tillegg så (for å være litt kynisk) bryr ikke arbeidsgivere så mye om enkeltpersoner når det først kniper til heller.... Det kan føles som en er en viktig brikke, men hvis det virkelig gjelder og det blir nedskjæringer el så kan du oppleve å bli "dolket" i ryggen..... Nei, vær litt ego og prøv å lage baby om dere har lyst til det! Ikke vet dere hvor lang tid det kan ta heller Lykke til- masse!
Tutta87_LykkeligMamma Skrevet 11. august 2008 #5 Skrevet 11. august 2008 Takk for det, men du også er tøff så ikke la noen få deg til å valke! som Ellonor Roosevelt (eller noe) en gang sa: ingen kan få deg til å føle den ille/nedverdiget uten din samtykke. Så drit i hva de sier og gjør det som du føler er riktig. de kan ikke sparke deg for at du er gravid. det er imot arbeidsloven det!! Vi gjør som vi vil og føler er riktig. Resten er opp til dem.
Gjest Skrevet 11. august 2008 #6 Skrevet 11. august 2008 Takk for gode ord, litt lettere å bestemme seg for å starte snart nå..Mannen min er VELDIG klar, hehe..Så hadde det vært opp til ham hadde jeg nok vært gravid snart. Lykke til til dere også
kokkos Skrevet 11. august 2008 #7 Skrevet 11. august 2008 Når man ansetter en jente på 26 år, uten barn, så tar man høyde for at hun kan komme til å bli gravid. Ikke tenk på dårlig samvittighet og hva de andre vil si. Dette er viktigere! Lykke til:0)
Tutta87_LykkeligMamma Skrevet 11. august 2008 #8 Skrevet 11. august 2008 Helt enid, så bare sug til deg disse råd og gå rundt med hevet hode. Det finnes ingen god grunn til at folk skal hindre deg i å gjør det du ønsker. Og det er veldig koselig, moro og positivt at han også er så klar og gira da. Vil ønske dere masse masse lykke til!!
man78 Skrevet 12. august 2008 #9 Skrevet 12. august 2008 Jeg er i samme situasjon som deg. Vil gjerne bli prøver,men begynner i ny jobb denne mnd. Så nå lurer jeg bare på hvor lenge jeg må vente før jeg kan sette igang å prøve på ordentlig.? Jeg er 30 og har ingen barn fra før, så jeg vet jo ingenting om hvor lang tid dette kan ta. Har hørt noen solskinnshisorier fra venninner som har fått ny jobb selvom de fortalte at de var gravide når de ble ansatt, men vet ikke om dette gjelder for min arbidsgiver.
Tutta87_LykkeligMamma Skrevet 12. august 2008 #10 Skrevet 12. august 2008 Hei hei. Om du har fått jobben og begynner denne mnd så er det ikke noe i veien for å begynne å prøve nå. En arbeidsgiver kan ikke gi deg sparken for at du er gravid. Det finnes jo noen gode arbeidsgivere der ute som annsetter selv om man allerede er gravid. Skulle vært flere av med....
man78 Skrevet 12. august 2008 #11 Skrevet 12. august 2008 Jada, jeg er ansatt så det formelle er i orden. Er ikke redd for å få sparken,men ønsker å vise meg frem litt før jeg må fortelle at jeg forsvinner i et år om du skjønner. (Har vel fått en jobb jeg har ønsket meg en stund, og vil gjerne vise at jeg er den rette for jobben) Uansettt, sansynligheten for å bli gravid på første forsøk er vel heller ikke veldig stor. Har litt ustabile sykluser (varierer fra 28 -38 dager) syntes det er vanskelig å vite når jeg ar eggløsning. Forsøker å se etter alle disse tegnene EL slim osv, men får det ikke til å stemme helt;-) Får forsøke en av disse EL testene. Hvilke er å anbefale forresten?
Tutta87_LykkeligMamma Skrevet 12. august 2008 #12 Skrevet 12. august 2008 Jeg skjønner hva du mener. Og nei det er ikke lett å få det til å klaffe på første forsøk.... Så lenge du har jobb så er resten egentlig opp til deg. Når du føler det er riktig tid for deg. Jeg har kjøpt disse EL strimlene på billigtester.com. De skal vist være like sikre som alle andre. Og den gav meg raskt svar iallefall. Strimlene er ganske billige. Jeg kjøpte meg et sånn test sett med 21 EL tester og 5 Graviditets tester til 184kr. Ellers så har de sånn digital CB EL tester også. Noe dyrere, men om du føler du vil tvile på en strimmel så er det kanskje verdt det. hehe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå