konvall Skrevet 11. august 2008 #1 Skrevet 11. august 2008 Skal snart i bryllup. Er såpass nært i familien at jeg må gå. Har aldri hatt barnepike så lenge for vesla. Blir hele dagen og om kvelden. De legger henne hjemme hos oss. Har kun hatt henne borte maks to timer. Hun er nå 20 mnd. Vet jeg er hønemor, men jeg vil helst være hjemme. Vet det er værst første gangen, men siden jeg slettes ikke er noen partyløve, så har det ikke blitt til at jeg har vært borte enda. Tror det er nesten fire år siden jeg var ute på noe sist. Gleder meg til den dagen er over...
solemio Skrevet 11. august 2008 #2 Skrevet 11. august 2008 Åiåi, med den holdningen kommer du ikke til å få det særlig greit, er jeg redd...... Tenk så viktig den dagen er for de du skal til! Tenk så gjerne de vil at gjestene skal kose seg. Du trenger en kveld ute innimellom, mener nå jeg, slik at du har litt ny giv å komme hjem med. Jenta di er vel hos noen du stoler på, og kommer til å ha det kjempegøy hun også. Håper du klarer å snu den negative tankerekka di, glede deg på vegne av brudeparet, og gi alt for at alle parter skal ha det flott!
Gjest Skrevet 11. august 2008 #3 Skrevet 11. august 2008 Bli hjemme da vel. Skal du sitte å tenke på jenta hele tiden så er det vel like greit å være hjemme. En annen mulighet er at hvis det er på din side i familien, kan vel du dra og mannen være hjemme.
boble <3 Skrevet 11. august 2008 #4 Skrevet 11. august 2008 Stakkar lille konvall:0) Ikke lett det der, men det gåt sikkert kjempe bra:0) Jeg måtte ha lillejenta på overnatting når hun var 11 mnd nettopp pga bryllup. Gruet meg fælt, men det gikk over all forventning. Fikk mmser av svigers der de badet jenta, spiste mat osv. Tok meg selv i å kose meg med den gode maten og gode vinen, ble faktisk riktig så romantisk og forelsket i min kjære utover kvelden:0) Håper det blir noe lignende for deg også:0) Lykke til!
konvall Skrevet 11. august 2008 Forfatter #5 Skrevet 11. august 2008 Hun skal være hos noen som jeg helst ikke vil skal ha henne, er nok det største problemet. Samboeren har nevnt at han kan være hjemme, men jeg synes det blir for ille. Jeg skal uansett kjøre bil, så hvis det blir noen problemer her hjemme, så reiser jeg hjem. Har aldri vist de jeg skal til at jeg gruer meg ol. Ville da aldri drømme om å ødelegge denne dagen for dem. Mine problemer og tanker holder jeg for meg selv. Jeg pratet senest i dag om kjoler og sanger med brudeparet, så jeg vet at jeg ikke har noen dårlig holdning ovenfor dem nei.
Kokkeli nyter våren:) Skrevet 11. august 2008 #6 Skrevet 11. august 2008 Kan jeg spørre hvorfor noen skal passe henne som du ikke helst vil?? For da skjønner jeg deg egentlig godt. Jeg er veldig kresen selv på hvem som har mine barn når jeg skal vekk. Særlig når vi skal så lenge vekk.. Er det langt fra hjemmet deres bryllupet skal være?
konvall Skrevet 11. august 2008 Forfatter #7 Skrevet 11. august 2008 Neida, det er kun ti minutter med bil. Alle i min familie skal i bryllupet. Det er svigerforeldrene mine som skal ha henne...Kom vel ikke som noen "bombe".. Greia er at jeg ikke klarer dem. De har vært grusome mot meg i flere år, men når vesla kom da ble alt "bra". Samboeren har tatt de mange ganger. Vil bare nevne at jeg har aldri gjort noe for å ha det slik. De dømte meg fra dag 1, pga at jeg hadde barn fra før. De skal passe henne. De er flinke nok med henne, men jeg og samboeren ser at vesla blir sliten av de hver gang. De stresser å kaver sånn med henne. Prater fortsatt babyspråk, enda hun nærmer seg to år.
Kokkeli nyter våren:) Skrevet 11. august 2008 #8 Skrevet 11. august 2008 Ja da skjønner jeg deg.. Du får "glemme" noe hjemme så du kan gå hjem en liten tur innimellom. Ingen som merker det hvis du bare er til stedet under middagen og det meste av festen.. Er veldig stress og ikke kommer overens med sv.familien. Kan litt om det jeg også.. Liker best når mine foreldre har barna våre.. Føler meg ikke like trygg når de er med andre..Jeg ble også dømt fra dag 1, har egentlig aldri skjønt helt hvorfor, og det blir en laaaange historie og fortelle alt. Men ting ser ut til å ordne seg nå.. Vil bare si at jeg tror jeg vet litt om hvordan du har det da.. Skjønner at du lar deg irritere når de kaver og snakker baby språk.. Men håper du får kose deg i bryllupet fordi. Er nok litt greit å komme seg ut bare deg og mannen din også..
konvall Skrevet 11. august 2008 Forfatter #9 Skrevet 11. august 2008 Tror nok vi trenger det ja. Skal ha med de andre to barna, derfor vil jeg kjøre selv. Siden jeg aldri drikker noe, så hadde jeg vel blitt full etter to øl. Ikke noe særlig det når en har med seg barn. Tusen takk for fine svar av en som forstår og ikke bare angriper meg fordi jeg sier noe nedsettendeom mine svigerforeldre. Skulle virkelig ønske jeg kom godt overens med de, men de har såret meg mer enn noen annen noensinne har gjort. Og jeg har opplevd mye..... Vil bare si at jeg har et utrolig godt forhold til min eks-svigerfamilie. Vet også at når de sitter her og passer vesla om kvelden, så kommer de til å snoke i skuffer og skap. Det gjør de selv om vi er hjemme også. Tenk da når vi ikke er her....
boble <3 Skrevet 11. august 2008 #10 Skrevet 11. august 2008 Dette hørtes ikke koselig ut. Forstår godt at du gruer deg når situasjonen er som den er. Det må foresten være lov og si at man ikke kommer overens med svigerforeldre eller hvem det måtte være, man kan ikke like alle heller. Håper dere for en fin kveld tross alt:0)
Kokkeli nyter våren:) Skrevet 11. august 2008 #12 Skrevet 11. august 2008 Ja det burde de holdt seg for gode til å gjøre. De har ingenting med å se inn i skap til andre. Jeg sier det ofte til min mor at hun må passe seg veldig hos sine svigerdøtre. For det blir annerledes med en svigermor enn det det blir med sin egen mamma.. Blir aldri det samme.. Ikke for det, min mor går ikke her i huset heller å gjør noe hun ikke har spurt om på forhånd om jeg trenger hjelp til. F,eks legge sammen klær.. Er jo ikke alt vi vil verken foreldre eller svigerforeldre skal vite om oss..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå