Gå til innhold

Javel, tedrikking, men vin, da?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Ble litt inspirert av det te-innlegget. Jeg har ofte lyst på et glass rødvin på kveldene,- men hvor ofte kan man drikke et glass (jeg snakker ikke store mengder her, altså) uten at man skal tenke over om man er alkoholiker? Jeg kan gjerne ha et glass nesten hver kveld, jeg, men er det normalt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det spørs hvilken samenheng... Når man går over til å må ha et glass for å slappe av, for å sove, for å stresse ned ol, da er det skummelt. Hvis det er for å kose seg imellom, er det bare å ta seg et glass....

Skrevet

Jeg er kjempe glad i rødvin, og i perioder (hvis jeg feks åpner en 3 liter) så kan jeg fint ta meg et glass omtent hver kveld.. Men jeg ser ikke på meg som en alkoholiker for det om.. Mener at hvis man ikke er avhengig av dette glasset om kvelden så går det bra.. Men begynner man å føle at man bare må ha det glasset så er det vell på tide å se seg selv i speilet..

Skrevet

Men hva er imellom?

 

Jeg må presisere at det er for å kose meg,- og det kan gå lange perioder uten at jeg drikker vin i det hele tatt, men nå etter sommeren med mørkere kvelder blir det altså ofte.

Skrevet

Hva skjer om du ikke drikker det glasset med vin? Svaret kan indikere om du trenger å være bekymret. Ellers kan du ta en titt på AA sine sider eller al-anon. Der finner du sikkert oversikt over hva som er et bekymringsfullt drikkemønster. Om du ikke finner det her kan jeg finne det for deg. Bare rop ut.

 

Det er ikke bare mengden alkohol som sier noe om forholdet ditt til det, men en rekke andre forhold.

Skrevet

Jeg ser ikke noe galt i at mann drikker ett parr glass med vin i uken. Det gjor jeg, og jeg nyter det :-)

 

Blir ikke saa ofte naa som jeg ammer, for da maa jeg jo stresse med pumping. Og det er mer arbeid enn nytelse.

Skrevet

Pumping kan du glemme. Melken inneholder like mye alkohol som blodet ditt. Når du er fri for promille er også melken det.

Skrevet

Det er jeg klar over. Men man pumper forst, saa drikker man ett glass vin. Deretter kan man gi melken til babyen neste gang den skal spise..........

Skrevet

Det tenkte jeg ikke på nå. Er visst lenge siden jeg ammet...

Skrevet

Lurte litt paa hva du mente????

Drikke vin saa pumpe. Da kan man like godt amme :-))

Skrevet

Noen tror at hvis de pumper etter å ha drukket alkohol så kan de kaste melken og dermed være klare til å amme fordi melken med alkohol er kastet. Slik er det ikke. Det var mitt første svar, men det visste du jo. Så svaret mitt var egentlig unødvendig.

Skrevet

Hvordan kan man tro noe slikt?????

 

Naa naar du sier det, saa har jeg hort det for. Det hadde bare gaat i glemmeboka.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...