Gå til innhold

Erfaring med aktiv sykemelding?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er snart 17 uker på vei og er alt VELDIG plaget med bekkenet. (har vært plaget siden våren 2006 da jeg gikk med nr.1)

Men jeg har INGEN planer om å ødelegge meg helt nå. Så da blir det nok sykemelding om ikke mange ukene.

 

Men snakket så vidt med sjefen min i dag, hun ville gjerne ha meg i aktiv sykemedlig om jeg ønsket og kunne det.

men hva er egentlig det?

 

Noen som har erfaringer med det?

 

Jeg jobber med fysisk tungt arbeid med barn, så lar seg ikke gjøre å jobbe så lenge nå nei.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aktiv sykemelding er vel en form for "fri" arbeidsdag,der du kommer og går litt som du føler for og er i form til.

 

Hvorfor ikke få tilrettelegging da,der du gjør andre ting enn de du gjør til vanlig?

Skrevet

Jeg hadde aktiv sykemelding siste mnd før permisjon...

 

Tror man bare får det i en mnd, og det er ikke alle leger som gir det til gravide... Er egentlig ment som en overgangsperiode for dem som skal tilbake til jobb - ikke for gravide som skal ut av jobb...

 

Men jeg syns det var helt fantastisk, hadde ikke klart å jobbe siste mnd hvis jeg ikke hadde hatt aktiv sykemelding! Jobber også i barnehage :)

Skrevet

Hei. Når du er aktivt sykmeldt skal det settes inn vikar for deg slik at du bare blir gående " oppå". Altså at du er en ekstraressurs og kan jobbe når du føler deg i form til det. Du skal altså kunne gå hjem hvis du kjenner at " nei i dag klarer jeg ikke å jobbe". Jeg er selv aktivt sykmeldt pga graviditet og kols, jobber i barnehage og føler foreløpig at det fungerer greit. Håper å kunne stå på aktiv sykmelding så lenge som mulig. Lykke til. :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...