alfaalfaalfaalfa Skrevet 11. august 2008 #1 Skrevet 11. august 2008 Hei Jeg har 75 % fast jobb, og er deltidsstudent 50 %. Hva skjer med studiene om jeg skulle bli sykemeldt over lengre tid (er i faresonen pga kronisk sykdom)? Oppmøte i forbindelse med studiene er kun 10 dager pr semester, resten er selvstudium. Må jeg avslutte studiene midt i semesteret om jeg blir fullt sykemeldt? Takknemlig for svar
alfaalfaalfaalfa Skrevet 12. august 2008 Forfatter #2 Skrevet 12. august 2008 Noen som vet noe om dette?? Please!!
tresøtesmå-torødogenblå Skrevet 12. august 2008 #3 Skrevet 12. august 2008 Jeg vet ikke, men jeg tror at du kan fortsette studiene dine. Dette er fordi du ikke jobber 100%, men 75%. Dvs at du må sørge for å få sykemelding fra jobben men ikke fra studiene. Det går jo også an å være sykemeldt fra en jobb men ikke en annen, delvis sykemeldt fra en jobb osv... Ser ingen grunn til at det skulle være annerledes for deg. Men kanskje lurt likevel å ta en telefon til nav og sjekke regelverket rundt dette hvis du kommer opp i situasjonen.
Gjest -<<- Skrevet 12. august 2008 #4 Skrevet 12. august 2008 Du kan godt være sykemeldt fra jobb og likevel studere, om helsen din duger til det. Om du er så syk at du ikke er i stand til å gjennomføre det obligatoriske oppmøtet og eventuelle obligatoriske arbeidskrav, vil du måtte diskutere situasjonen med skolen. Det er vanlig at det gis noe slack om man presenterer legeerklæring, men dette er veldig individuelt og ofte opp til faglærer.
tresøtesmå-torødogenblå Skrevet 12. august 2008 #5 Skrevet 12. august 2008 Kan man være 100% sykemeldt fra full jobb også, pila, og likevel studere? Og er det nytt i så fall? Bare lurer jeg, altså.
Gjest -<<- Skrevet 12. august 2008 #6 Skrevet 12. august 2008 Litt usikker. Jeg har studert mens jeg var sykmeldt fra flere deltidsjobber som til sammen utgjorde over 100%, men hvor ingen av dem var fulle stillinger. Senest nå i vår. Det mente NAV var greit for dem, og da var det naturlig nok greit for alle andre. Hvorvidt det samme gjelder én enkelt stilling som utgjør 100% og hvorvidt spesielle regler kan komme til å innvirke om man er langtidssykmeldt vet jeg ikke.
Bie&babylove:-) Skrevet 12. august 2008 #7 Skrevet 12. august 2008 Jeg var også sykmeldt fra min 50% stilling da jeg var gravid, men jeg fortsatte studiene forde. Mottok sykepenger og lån/stipend fra lånekassa samtidig og har ikke hørt noe om at det ikke skulle være lov!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå