Gå til innhold

Flere som fortsatt nattammer?


HeBergen

Anbefalte innlegg

Jenta vår får pupp rundt 23-00 og så rundt 3-4 på natta frem til "frokost-pupp".

Men den siste uka har det tatt helt av. Hun vil helst ligge med puppen i munnen hele natta og blir hysterisk når vi prøver legge henne ned i sin seng etter mat.

Har ikke sovet ordentlig på en uke og er passelig sliten.

Vurderer å sett inn støtet nå og slutte med hele nattammingen...

 

Flere som har trøbbel her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

det er vanlig at de blir mer urolige på natta rundt denne alderen, pga at de drømmer mer og mer!

snakka med helsesøster på 8 m kontrollen om dette.

vi nattammer fortsatt, en fast runde kl 3, så har det hendt at jeg må fram med puppen en gang til i løpet av natta, for da kan hun bli så urolig at ikke noe annet enn amming roer henne! merker at det ikke er for mat, men for kos! prøver å lirke inn smokken så fort som mulig under amminga, så jeg kan gå tilbake til senga...

det er nok bare en fase..

kan hende hun trenger denne trøsten akkurat nå, ville kanskje ikke tatt avvenninga akkurat nå når hun sover aå urolig, men det skader jo ikke å prøve vannflaska først, og virker ikke det, kan man jo slenge ut puppen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har endelig sluttet med nattammingen. Hurra! Vi har vel hatt ca. 4 netter nå med god søvn. Jenta vår begynte å bli mer og mer kravstor på puppen om natta, særlig etter at hun fikk tenner. Jeg snakket med helsesøster og hun mente at det var på tide jeg tok "natta tilbake", så jeg begynte å gi henne litt vann på flaske og så gi henne smokken når hun våknet på natta. Utrolig nok funket det med én gang! Og hun er blitt lettere å legge også :-) Nå legger vi henne i 19-20-tida på kvelden og så våkner hun litt 1 gang på natten hvor hun får vann, så en liten morgenpupp i 5-tida, og så sover hun videre til i 7-tida. Jeg er veldig fornøyd med det :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle tro jeg hadde skrevet innlegget HeBergen - kliss likt med klokkeslett og alt! Og nå har han begynt i barnehagen denne uka. Avvenning er helt lagt på hylla foreløpig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...

Så ikke svarinnlegget ditt før nå, gobop:)

 

Har det forandret seg eller er det på samme vis hos dere også?

Er fortsatt mye styr her om natta. Og nå etter hun begynte i barnehage kom forkjølelsen raskt, så da har d gjort natta ekstra hektisk...

Tenker dere på å ta nattavvenninga? Merker d frister litt... Men har utsatt d her og pga barnehageoppstart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...