Gå til innhold

Dere som har barn i barnehage........

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min skal snart begynne i barnehagen, så jeg driver for tiden og handler inn klær og utstyr.. Har dere 2 par av alt, som feks 2 høstdresser, 2 vinterdresser osv, slik at dere har en hjemme og en i barnehagen?. Synes det blir veldig mye utgifter jeg....... Er det mange som tar med tøy frem og tilbake, eller blir det mye styr?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

1 sett, tar med til og fra (ungene må jo uansett ha på seg noe ytterklær når det er kaldt eller regner), dette til 3 barn frem til nå og synes det er mye mindre stress enn å skulle bytte klær på alle tre i hvretfall før vi kjører hjem ;-)

Skrevet

I vår barnehage krever de at vi tar alt hjem på fredagen og vasker. Likevel har jeg to regnsett, og det er bare siden vi går til og fra barnehagen, og det kan regne på dager som regntøyet henger i barnehagen. Ellers har jeg ikke to av noe, for det tar så mye plass. Skulle jeg tatt alt med hver dag, hadde det nok blitt styr, så hvis barnet ditt er mye ute i fritiden, ville jeg nok vurdert dobbelt, tror jeg. Men det er altså ikke tilfellet her.

Skrevet

Nei det har vi ikke. Vi har en vinterdress og en høstdress. Men vi har en boblejakke med boblebukse til, samt ulltøy til å ha under høstdressen. I fjor hadde vi en billig Ica reservevinterdress, men det har jeg ingen planer om i vinter.

Skrevet

Har ikke to av alt, men har av regntøy iallfall... Vinterdressen får vi nok heller ta med fram og tilbake for det tror jeg ikke vi har råd til å ha to av. Blir veldig dyrt... Tar man med fram og tilbake er det jo lett å hente uten å måtte skifte;) Må bare huske å ta med tøyet tilbake til bhg dagen etter;) Ikke alltid like lett når det blir litt stress om morgenene...

Skrevet

Har kun en dress jeg da. Har ikke vært noe problemer med det ennå hvertfall. De har ikke sagt noe i barnehagen om at de må ha to dresser.

Skiftetøy har hun alltid liggende der, å så tar jeg med det som blir brukt å er skittent med hjem som f.eks strømpebukser, sokker, t-skjorter, gensere, bukser og truser. Lar det ligge to av hver hele tiden å skjekker hver dag at det alltid ligger nok tøy i den boksen.

Så blir ikke så mye frem og tilbake med tøy, tar bare med det som er skittent å sender det med tilbake dagen etterpå.

Skrevet

Nei, har ikke to sett. Vår erfaring er at vi ikke alltid tar med hjem heller, bortsett fra i helgene. Jenta vår er ofte så sliten etter en barnehagedag, at vi stort sett er hjemme om ettermiddagene. Yttertøy må jo selvfølgelig tas med frem og tilbake hvis det er kaldt ute, men trenger absolutt ikke to sett av alt.

Skrevet

Vi har alltid kjøpt to dresser, to regnsett og to par vintersko. Jeg synes det er altfor mye pes å drasse alt fram og tilbake hver dag!

Skrevet

Glemte å si at vi forresten alltid har et sett regntøy i barnehagen, i tillegg til ekstra sett sokker, bukse og genser.

Skrevet

Vi har bare et sett vi altså. Hvis vi skal noe på ettermiddagen så tar vi heller klærne med hjem. Og tar med yttertøy hjem til helga. Men vanligvis er ikke snuppa særlig motivert til å være ute etter bhg for de er ute hele dagen der. Så det har ikke vært nødvendig hos oss i hvertfall.

Gjest Nydelige Christina+spire!
Skrevet

Jeg har ikke kjøpt noe annet enn 1 sett billig regntøy og nye støvler til henne, og ett regntøy sett (reflex) da som jeg fikk i gave fra foreldre&barn..så jeg har 2 regntøy sett da....

Ellers har vi 1 vinterdress og 1 høstdress og 1 par viking goretex sko som hun fikk til jul i fjor av familien...dette passer hun enda:)

Når dressene blir for små så kommer jeg kun til å kjøpe 1 dress...jeg kjøper ALDRI 2 par sett av noe...tar med hver uke hjem og vasker, og tar med hjem hvis jeg vet jeg skal bruke det den dagen...

Ellers har jeg bare ekstra klær,ullsokker osv i barnehagen selvfølgelig...

Skrevet

Tusen takk for svar jenter=).Sant som noen sier, at det er vel ikke akkurat hver dag vi leker ute etter barnehagen, og kan jo evnet reise hjem i ute klærne ja. Greit å ta med hjem i helga. Kjøper nok ikke dobbelt opp med dresser før jeg event ser behovet=)

Skrevet

Jeg har minst 2 par av alt. Men prøver å være litt lur ang str. I fjor hadde jenta parkdress i str 98 og 104. Brukte mest den i 98 sia den var knappest og den andre når den va skitten eller på vask. Så i år passer den i 104 perfekt, men kjøpte en ny i str 110 som hun bruker når den i 104 er på vask eller skitten. gjør det likt med vinter dresser.Ikke regntøy da, går i fri friluftsbarnehage og er ute mye hjemme så vi har 2 evnt 3 sett av hver str.

Tar med alt hjem når det er skittent, er ikke noe for hverken barn eller personalet å ta på barn skittene regnklær. Blir irritert på foredldre som ikke gidder vaske regnklær te barna ( men det er en anna tråd)

Skrevet

1 par av hvert plagg, tar med hjem i helgen om jeg trenger noe av det... Har nok noe ekstra hjemme som kan brukes om det plutselig skulle begynne å hølje ned i helga og regntøyet er i bhg, f.eks at jeg bare tar med allværsdressen hjem som er vanntett og..

Skrevet

Hei!

Tror det er litt avhengig av vær og vind der du bor og hvor aktiv man er på ettermiddagen (og av og til om noen kan glemme og ta med ting hjem...hehe..), om man trenger flere sett av alt. Anbefaler at dere prøver ut høsten for å se hva som passer for dere og hva dere trenger. Vi trengte ikke dobbelt "sett" før den eldste var rundt 3 år. Før det var han sliten etter utedag i barnehagen og var inne for det meste.

Nå har vi to sett av det meste, men jeg kjøper ikke to vinterdresser. Jeg kjøper en dress som har skikkelig kvaltitet, som brukes til daglig i barnehagen, også kjøper jeg bukse og jakke, trenger ikke være samme merke engang, som er det ekstra settet som vi har hjemme. Jakken kan også brukes som ytterjakke. Dette settet kjøper jeg alltid på tilbud, så blir det ikke så dyrt. Gjerne på salget etter jul.

Sko er det samme. Kjøper som regel et par på salg som vi bruker i tillegg til et skikkelig par som benyttes i barnehagen. Godt å ta på tørre sko når man skal hjem om ettermiddagen, og det trenger ikke å bety at skoene er dårlige....snø kan godt snike seg ned i skoen slik at den blir våt.

Skjønner at man synes vinterklær og sko til barn er dyrt, de brukes jo som regel bare en sesong, men er barna i barnehagen så er de som regel ute minst 3 timer, som regel mer, om dagen. Da fortjener de og ha det beste av klær og sko mener jeg. Det skal være varmt, tørt, behagelig og lett, akkurat som jeg vil ha det selv.

Barns lek er også forskjellig, ikke alle svømmer i snøen for å si det sånn, og noen plasser er det viktigere med klær som tåler slaps og regn mer enn tørr snø.

Huff dette ble laaangt, men nå gir jeg meg på slike innlegg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...