Karomamma Skrevet 11. august 2008 #1 Skrevet 11. august 2008 Jøssenampåtrappa så mye vi har snakket om torden i kveld. Det har nemlig tordnet og høljregnet her i sentrale strøk og dette har ikke gått upåaktet hen... Det er litt rart at temaet ble så aktuelt først nå, siden snuppa har opplevd dette før. Anyway, skravla har gått på inn- og utpust om torden, skummelt, alle må være inne, regntøy på, masse masse regn, hvem som passer på hvem i barnehagen og hjemme når det tordner, dunder og bråk og skrimmel skrammel og og og... Hun sovnet på tre minutter, midt i en setning om hvilke voksne i barnehagen som satt ved siden av henne da det tordnet Det er vel ikke lenge før temaet blir LYN....
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 11. august 2008 #2 Skrevet 11. august 2008 Oi da, egne rutiner for lyn og torden i bhg... Ja spennende greier det der. Her i huset er ingen redd torden og det har nok smittet over på guttene. For de synes vel det er like spennede som mammaen og pappaen å se på lynet..... Men en av de ansatte i bhg. er så redd at jeg har helt vondt av henne. Hun holder seg litt unna barna når det tordner hun, for hun vil jo ikke skremme barna heller.... Har aldri sett noen som er mer redd torden enn henne:o)) Lyn er om mulig ennå mer spennende enn torden da.
Gummelillan Skrevet 11. august 2008 #3 Skrevet 11. august 2008 Slitsomme greier det derre tordenet, skjønner jeg ;-) Her kom minste snupp hjem fra barnehagen med verdens største skrubbsår på nesen etter blåbærtur i skogen. Hun hadde blitt så opptatt av plukkingen at hun stupte ned en skråning, he, he.
Karomamma Skrevet 11. august 2008 Forfatter #4 Skrevet 11. august 2008 Huff ja, torden er slitsomme greier (akkurat som blåbærturer...) Det er vel helst Karosnuppas egne passe-på-rundtomkring-rutiner som skal følges når det tordner og ikke de voksnes, he he. Jeg liker lyn og torden godt. Spesielt hvis jeg er innendørs og ikke i seilbåt, for eksempel...
Gummelillan Skrevet 11. august 2008 #5 Skrevet 11. august 2008 Hmm... hvor har Karosnuppa lært at det er kjekkt med regler og rutiner, tro...? Klart at jenta må sørge for orden i barnehagen!
Attpåklatten :-)™ Skrevet 11. august 2008 #6 Skrevet 11. august 2008 Oi, jeg ble helt andpusten av å lese dette så jeg forstår godt at dette var voldsomt spennende!!! Det er jo helt fantastisk at det går an å bli så hektet på et tema at man finner plass til det i enhver sammenheng - nesten som å være nyforelsket og hvor man klarer å nevne navnet på darlingen i de underligste sammenhenger;-D
♥Snulder Skrevet 11. august 2008 #7 Skrevet 11. august 2008 Lyn og torden er både skummelt og spennende på en gang! Hos oss var det voldsomt tordenvær med ekstrem nedbør da jeg hentet ungene i barnehage/sfo. Så i dag har de løpt til bilen og gjemt seg under hver sin jakke mens mamma har myst seg frem til heimen:=) Det regnet faktisk så voldsomt at vi måtte sitte i bilen 10 minutter før vi fikk gått ut...
Attpåklatten :-)™ Skrevet 14. august 2008 #8 Skrevet 14. august 2008 Med alt det tordenværet som er her for tiden, så skal du se at Karoberta er godt forberedt i enhver situasjon:-) For makan!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå