Gå til innhold

Ehm, urinprøve til kontroll...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg står jo opp tidlig på dagen, men skal ikke til legen før ett i morra. Skal prøven stå i romtemp eller kjøleskap i mens?

Skulle jo ikke tro jeg hadde fått unger før, hehe...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har alltid levert med rom temperatur, har ikke tenkt på at den kanskje burde stått kaldt.. Men siden jeg aldri har fått kommentarer så regner jeg med at det er helt ok.

Skrevet

Urinen bør stå kaldt.

Det kan komme noen bakterier opp i urinen ved prøvetaking og disse kan oppformere seg ved romtemperatur og gi utslag på stixen - og indikere at du har en UVI som du ikke har. :)

Skrevet

Jeg måtte ta ny prøve fordi den ikke hadde stått kaldt, og var blitt "forurenset" eller hva de kalte det.

Sørget for timer tidlig på dagen etter det ;)

Skrevet

Men når man sender urinprøve i posten til sykehuset da?

Står jo ikke kaldt da..? Fikk ikke noe tilbake melding på det. Og når man tar urinprøve på labben er den jo varm. De sier jo ikke noe på det heller. Spørs vel hva de tester etter da...

Skrevet

Ja den er varm med en gang den blir tatt, men det kommer bakterier i som utvikler seg over tid, om den ikke står lagret kaldt.

Hos meg tester de urinen der og da, aldri sett de har sendt dette til sykehuset. Kun blodprøver de sender inn.

Skrevet

Du kan ta morgenprøve og sette kaldt, eller du kan tisse litt rett før du går. Men litt dumt hvis du må "bælme" vann for å klare å tisse. For at prøven skal være representativ må urinen ha stått i blæra en stund..

Skrevet

Tusen takk!!

Da setter jeg den i kjøleskapet da. Kom jo på nå hvorfor jeg ikek har hatt dette "problemet" tidligere da jeg alltid fikk timer på morrakvisten i forrige svangerskap.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...