Anonym bruker Skrevet 11. august 2008 #1 Skrevet 11. august 2008 Kan man ha full OS og fullt lån og stipend fra lånekassa? eller lønner ikke det seg i det hele tatt? vil os bli redusert da? er så i tvil på om jeg skal søke lånekassa eller ikke...
winneboo Skrevet 11. august 2008 #3 Skrevet 11. august 2008 Uten at jeg skal virke altvitende nå så er jeg rimlig sikkert på at jeg har forstått det slik at full OS får man uansett, det har ingen innvirkning om man mottar stipend og lån. MEN stipendet derimot kan bli mindre når man mottar full OS, fordi det blir sett på som inntekt. Gjerne rett meg dere som vet om jeg tar feil, men er 95% sikker på det med stipendet hvertfall, altså at det kan bli redusert. Men er 100% sikker på at OS ikke blir redusert av stipend og lån for dette sa de på nav.
Anonym bruker Skrevet 11. august 2008 #6 Skrevet 11. august 2008 Har du full OS så må du huske at lånet ikke blir omgjort til stipend da du har stått på alle eksamene. De som ikke mottar OS får omgjort 40 prosent av lånet sitt til stipend da de har stått på eksamen.
vår baby Skrevet 12. august 2008 #8 Skrevet 12. august 2008 Hei. Har man trygdeinntekter på over 60000 ca blir forsørgerstipendet redusert iallfall:(
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå