Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor tidlig er det greit å kjøpe barneutstyr egentlig?

Jeg er i uke 12 og har nå kommet over tilbud på tvilligvognen jeg har planer om å kjøpe til under halv pris.

Mannen min mener da det er alt for tidlig å begynne å kjøpe, fordi det kan gå galt, og da er det trist å sitte igjen med en masser babyutstyr en ikke får bruke allikevel.

Men altså, det kan jo gå galt gjennom hele svangerskapet. Babyen kan dø dagen før termin. Men like fult så kan det vel være en fordel og ha ting på plass før den tid.

Når var dere trygge nok til å begynne å kjøpe?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Samme dagen som jeg fant det ut. Om jeg hadde mistet, hadde jeg planlagt ny baby ganske snart likevel. Kjøpte bare småting som klær og tepper som man kan gi i gave evt. Sånn som vogn og store ting, kjøpte jeg 5 mnd før termin på tilbud. Som du sier, babyen kan dø etter termin også.

Skrevet

jeg begynnte å ta i mot ting før jeg var 12 uker... jeg fikk masse arva tøy, enten kunne jeg tatt det i mot da, eller så hadde ho gitt det vekk til andre...så jeg tok i mot. Hvis du føler du vil ta sjansen, så gjør det. tvilling vogn er dyrt nok,,,

Skrevet

Jeg hadde gått for vognen. Du kan jo nesten få solgt den til samme pris om det skulle gå gale. Bank i bordet. Det går nok bra, og du får spare penger.

Skrevet

Jeg har ikke kjøpt noe så veldig tidlig i mine graviditeter, men tenker heller ikke så mye på at det kan gå galt. Utstyret kommer mest sannsynlig til nytte uansett, for hvis jeg hadde mistet hadde jeg prøvd å bli gravid igjen ganske kjapt.

Hvis tvillingvognen er til under halv pris, hade du sikkert fått det samme for den dersom du hadde solgt den privat.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...