Gå til innhold

hva skal jeg sende inn til lånekassen??

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg er jo alene med barn og da er det naturlig og sende inn fødselsattest.. men hva er god nokk dokumentasjon på hva jeg får i os fra nav, og at jeg har barnet så mye som jeg har det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De sa til meg at det eneste jeg trengte å sende inn var fødselsattesten siden jeg søker om forsørgerstipend, men ikke noe dokumentasjon på hva jeg tjener, for de skjekker ligningen.

Skrevet

okei... tror nesten jeg må ta å ringe dem da.. for da har jeg søkt feil.. (kom opp at jeg måtte sende inn relevante papirer på hva jeg fikk av hjelp andre plasser) hehe... men hvor søker jeg forsøgerstipend da?? følger ikke det vanlig stipend??

pokker at jeg søkte om lån og stipend når jeg ikke har fått noe av nav enda.. arg..

men takk Charlie23

Skrevet

Ja de mener nok om du får støtte til utdanningen din andre steder, som f.eks utdanningsstønad. Jeg skrev nei fordi jeg har ikke fått vedtak på utdanningsstønad ennå, men ble enige om at jeg skulle ringe de så fort vedtaket kom.

Du søker forsørgerstipend på samme måte som stipend, men du krysser jo av for at du har et barn, om du er gift eller enslig osv, å da blir det lagt til grunn at du er aleneforsørger med ett eller flere barn(vet ikke hvor mange barn du har da) å da får du automatisk forsørgerstipend.

Dette var hvertfall de opplysningene jeg fikk da jeg ringte de i forrige uke.

Men OS å sånn har ikke noe å si for det er stønad til livsopphold å ikke til utdanning.

Men jeg har som sagt søkt både utdanningsstønad fra nav å fra stipend fra lånekassen, men med det forbeholdet at jeg må kontakte lånekasse å si hvor mye jeg har fått i utdanningsstønad, for det er umulig for meg å vite før jeg får vedtaket.

Skrevet

hehe.. har søkt utdanningsstønad fra nav jeg også... og ikke fått vedtaket.. men rekna med jeg fikk det.. (selv om jeg fikk høre hos nav at det ikke var sikkert jeg fikk) uff så jeg har rotet det til...

må forresten si Charlie23 at jeg har lest mange av dine innlegg og du virker som ei tøff dame :D stå på :) du har mange gode svar takk skal du ha

Skrevet

Det får du helt sikkert :)

Takk det var hyggelig å høre.. hehe :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...