Trulte76 Skrevet 11. august 2008 #1 Skrevet 11. august 2008 Jeg synes det er helt greit at man gir den til de som havner mellom barken og veden. Altså de som ikke får opptjent permisjonspenger. Noen går skole og blir gravide og havne midt i mellom utdanning og jobb..at man får ikke fra lånekassa eller rekker å tjene seg opp permisjonspenger. Jeg er heldig å har hatt rett på permisjonspenger, jeg har også benyttet meg av kontantstøtta også med mine to første. men synes faktisk disse trenger disse pengene mere. Og at de får det i mnd utb. Da har de iallefall litt penger hver mnd. For vi som har jobb og har opptjent permisjonspenger er veldig heldige. Er ikke alle som har fått seg jobb heller, og blir uplanlagte gravide og sitter der da hjelpesløs og vet ikke hva man skal gjøre. Så JA gi deler av kontantstøtta til de istedet. Mine ord om saken
Silje og Vaniljebollene Skrevet 11. august 2008 #2 Skrevet 11. august 2008 Sier ja til kontantstøtta ja. Men da fra fødselen. Selv jobber jeg, og trenger ikke kontantstøtta, men det første året var hardt siden jeg ikke hadde opptjent permisjonspenger. Engangsstønaden er alt for lav. Tror mange som tar i mot kontantstøtta, tar den fordi de kan, ikke fordi de må. For 3000 kr er ikke akkurat så mye penger at man kan leve av det.
♥Koseklumpen-3 barnsmor♥ Skrevet 11. august 2008 #3 Skrevet 11. august 2008 Synes det nettopp det er de som mener at 3000 kr er lite penger som ikke bør motta den. Jeg jobber halv stilling natt for å være hjemme mest mulig og er helt avhengig av kontantstøtten. 3000 kr utgjør faktisk 3/4 av matbudsjettet vårt. Synes ordningen som er nå er fin slik den er, men er enig i at engangsstødnaden burde heves men uten å ramme kontantstøtten. Det mener jeg staten har råd til, det er bare snakk om prioriteringer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå