Gå til innhold

To temaer: MICROLAX & STRIPPING!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Idag ble jeg strippet visstnok. Flere har snakket om at det gjør vondt, men jeg kjente faktisk ingenting???!!! Uansett, så lurer jeg på hvordan det fungerte på dere som har blitt strippet før? Eller om det ikke fungerte?

Tok meg en tur på apoteket idag. Kjøpte meg en pakke med microlax. Er det noen som har brukt det med god erfaring? Det virket så mye enklere enn den stoooore klyx. Kan det forresten sette igang noe mon tro?

Takker og bukker for alle svar:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har blitt strippet ja, og det var helt grusomt vondt...rart du ikke kjente noe egentlig, men det skal du nå være glad for.

Om et miniklyx setter i gang noe tviler jeg på, men kan jo aldri vite. Hadde vært mer skeptisk til å starte med stort klyster hjemme jeg og, både vanskelig og ekkelt;)

Skrevet

Noen oppmuntrende ord: Jeg ble strippet sist i uke 38, synes heller ikke det var så vondt. Hadde hørt at det var HELT grusomt, så jeg skjønte ingenting. Riene mine startet da så smått ca en time etter. Jeg var på sykehuset da, så jeg fikk klyx, som satte igang sterkere rier, som det også gjorde da jeg fødte første gang. Lillejenta var da ute ca 8 timer etter at jeg ble strippet!!!!! (har derimot også hørt at stripping ikke har hatt noe effekt, men hos meg hadde det altså det den gangen!)

Lykke til!

Skrevet

håpehåpe: men den klyx'en.. er det meningen at man skal bruke heeele denne store saken oppi der??

Skrevet

Har hørt at miniklyx skal være mer effektivt enn microlax. Men vet nå ikke om det stemmer. Jeg hadde gått 8 dager på overtid da jeg prøvde meg på microlaxen hjemme sist. Det og sex og vasking av huset i to dager satte i gang en hel masse rier. Dag ti på overtid fødte jeg lillemor (som for øvrig var stooor) ;) Jeg er overbevist om at microlaxen (tok en på kvelden i to dager) , sexen og fysiske aktiviteten ved å vaske huset to dager på rad fikk meg i gang! Men jordmor sa til meg at microlax og miniklyx kan hjelpe riene til å bli sterkere hvis man først har begynt åpningstiden med regelmessige rier og at det sjeldent virker på forhånd. Vet ikke helt om jeg tror henne der. ;) Har hørt andre som har snakket om at de har fått styrtfødsler ved å sette dette hjemme, og at de ikke tør ta sjansen på det ved neste fødsel igjen :)

Stripping fikk jeg også noen dager på overtid sist. Det var helt ubeskrivelige smerter og jeg ble nødt til å ligge med ctg etter at legen hadde gjort sitt. Hun ble bekymra over hvor mye jeg blødde, og måtte derfor være til observasjon en stund på sykehuset. Byttet to av de store sykehusbindene på en halv time, og hun synes det var i meste laget etter en stripping. det gikk jo heldigvis bra, men hun ble oppriktig overassket over hvor mye jeg blødde. hehe :P jeg tror smertene er forskjellige på folk pga modningen blandt annet- Jo mer moden man er jo mindre vondt er det.

Skrevet

Jeg har brukt microlax 2-3 ganger i uka hele svangerskapet (pga skader ved total ruptur ved forrige fødsel)

Skal nok mer til for å starte en fødsel- da ville jeg heller ha prøvd et stort klyx, men man må nok være ganske moden og klar for fødsel for at det skal sette det i gang.

Skrevet

Jeg også brukte mini klyx og alle de andre mini variantene av klyster i mitt første svangerskap fordi de skal liksom være helt trygge og ikke sette noe igang.

Brukte micro lax hver gang jeg måtte bæsje på slutten sist gang, uten at det skjedde noe.

Fikk derimot vanlig klyx på sykehuset og det gjorde at vannet gikk og riene ble mye sterkere med en gang....

Skrevet

Ang microlax. Dette er et avføringsmiddel som tømmer nederste del av tarmen, altså det du har i rompa! Folk som er obstipert bruker dette.

Skal du tømme hele tarmen så funker ikke microlax, ta heller dulcolax da.

Jobber på et sykehjem, så har god erfaring når det gjelder avføringsmiddel :P

Skrevet

Kriztie: angående dette med å tømme tarm... behagelig tema altså :o) men tenkte å ta noe eventuelt få på sykehus når fødselen er i gang/begynnende.. Dette er da for å slippe tanken på at jeg kan komme til å gjøre meg ut(selv om de sikkert er vant til det...) Så noen igår som anbefalte klyx fordi de andre kunne gi luftsmerter osv...? Jeg har da aldri prøvd dette før, men kjøpte meg klyx på apoteket idag for å ha om riene skulle starte, slik at jeg kan sitte hjemme på mitt eget toalett... Men skal en da virkelig sprute hele den svære flaska oppi rumpa?? huff.. det såg liksom ikke noe veldig behagelig ut da...

hehe, håper noe svarer på dette.. er det ingen "lettere" løsning? eller er det ikke ubehagelig med alt dette saltvannet, eller hva det nå er..

Skrevet

Ja, hele greine skal klemmes opp. hehe =) Men husk på når du gjør det at du selvfølgelig dytter den så langt opp du klarer og når du klemmer på den så må du være nøye med å ikke slippe opp før du har dratt den ut. hmm.. hvis du skjønte hva jeg mente nå. haha :oDHvis ikke blir det jo veldig vakum da.. uff.. søsterns min gjorde nemlig det. hun synes ikke hun fikk all væsken oppi første gang hun klemte på flasken, så hun slapp opp for så å klemme en gang til. hahaha:D jeg vet ikke om jeg hadde vært så "dum" å glemme det, men dete r sikkert fort gjort. Må le litt her nå!

Skrevet

hahaha... uffda, *hyler av latter* -.- Ser levende for meg den scenen ja... ;o) er det bare vi to her inne i kveld? begynner å bli en smule fnisete jeg nå:P

Skrevet

Ja hele opplegget skal opp i rumpen din. Anbefaler samboer eller no å sette den på deg, jordmor sprøytet væsken opp i rumpa på 2-3 sekunder maksimum, med en sinnsyk styrke.

Hadde ikke hatt sjanse til å få gjort det der like godt selv....

Kom med oppdatering da hvordan det gikk camilla...:)

Skrevet

hahaha...*fnis* ja det skal jeg gjøre ;o) får prøve musklene til mannen da kanskje.. :o)

Skrevet

Ja de får han bruk for, dette må skvises opp raskt, hardt og superkjapt, følte jeg kjente det langt oppi tarmene sist gang og ble sjokkert over hvor hardt hun skviset det opp, sambo fikk hakeslepp han også (sto på siden av meg mens hun skviste det opp) he he...:)

Skrevet

I fare for at jeg framstår som mindre smart så må jeg likevel spørre:)

Stripping.. Hva er det? Hvordan gjøres det og hva er det godt for?

Skrevet

Ja er redd for det:/

Hadde jeg ikke vært i permisjon nå så skulle jeg ha stjelt med meg hjem noe avfmiddel:D Når vi setter klyx på sykehjem har vi en tynn slange vi fører oppi baken på de eldre, det er litt mer behagelig da=)

Jeg skal i hvertfall ta dulcolax (stikkepille du stikker oppi rompa, virker etter 15min, å du er da helt tømt), hvis alt går bra. Det er jo ikke sikkert vi rekker å tømme tarmen før vi ligger der å hyler:p

Heldigvis for min del er jeg på do med avf 3 ganger om dagen!!! Skulle da tro dette var nokk:o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...