Gå til innhold

Mannen får meg til å tvile på meg selv.


polarn & pyrene

Anbefalte innlegg

Han har begynt å skrike en del igjen.

Det går bare noen mintutter etter ammingen så setter han i gang selv om ha har rapet og gulpet. Han har da mageknipe og vrir seg i armene mine.

Men da kommer mannen med mme og flaske og skal gi gutten mat igjen. Jeg prøver å si at han nettop har fått mat og har vondt imagen. Men det vil han ikke høre på, barnet er altid sulten når det skriker for han. Han tror ikke jeg har nok mat selv til han eller ikke nok næring.

 

Hvordan få han til å forstå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen ganger tar han flasken også ja og litt etter kommer det en kjempe gulp og gutten vrir seg av magesmerter.

Barn drikker jo selv om de har vondt i magen for det døyver smertene, men det blir bare værre etterpå igjen.

 

Dette er barn nr to og jeg vill så gjerne amme så lenge som mulig da jeg ikke fikk gjort dette med nr 1. Men mannen vill ha han over på flaske.

 

Jeg vet jeg har mat nok og næring nok da gutten går opp 1 kg i mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville kanskje kopiert innlegget ditt over på barn 0-1 år, da får du nok bedre respons, og kanskje flere med samme erfaring?

 

Kan jo begynne med noen tips mot luftsmerter:

Helsesøster rådet meg til sirkler på magen hans (MED solen over navlen - hvis ikke kunne det visst bli verre), stryking eller lette trykk f. eks to fingrer i en halvsirkel over navlen (også med solen). Dette har imidlertid ikke virket for oss, men her funker det med fennikel-te! Gir han noen t-skjeer 3-4 (søler jo litt, spøtter ut litt så blir vel ca. 2-3 fulle..).

 

Teen er vanlige te-poser, koker opp vann, lar teposen trekke og lar teen bli lunken (samme som melken) før jeg gir han på teskje.. Selv kjøper jeg en pakke te på "frukt og grønt butikk" til ca. 15kr. Resten av teen drikker jeg ;) Gir han ofte før han får melk til frokost og han er mye roligere de dagene han får te!

 

Jeg syns også det hjelper å presse føttene/lårene mot magen som flere skriver.. Og noen ganger bare løfte opp føttene/rumpa (som når du skal ta bort en skitten bleie), ta en pause og så prøve på enda en promp ;)

 

Du kan jo lese andres tips her (fra tidligere tråd):

http://www.dinbaby.com/forum/thread/137984307

 

Det høres jo ut som om du har nok melk, og det at mannen kommer med mme er jo ikke spesielt bra for produksjonen og selvtillitten din.. Har ikke erfaring med mme fordi jeg har gitt så og si ingenting selv, men har nå forøvrig lest her inne at noen får mageknip av mme? Egentlig kan jeg ikke svare så bra, men ville gi deg en tilbakemelding og litt *trøste trøste*.

Regner med at du har prøvd å snakke med mannen din. Det kan hjelpe å si noe hva det gjør med deg når han kommer med mme, at han gjør deg svært usikker og at du må få finne ut mht mating selv en periode. Forklar han hvor mye du ønsker å amme, fordelene med mm og amming.. for det er jo du som er hjemme med barnet hele dagen og for deg er det mer praktisk å kunne fullamme etc. etc. Du kan jo lage et komprimiss på at du nå får styre selv uten at han blander seg i f. eks 2 uker, og hvis det ikke viser resultater så kan han få komme med sine løsninger? Men ikke lag et slikt komprimiss dersom du blir stresset av det.. Men det er jo ganske stor sannsynlighet for at det blir forandring innen 2 uker da.

 

Jeg ville tatt en prat med hs jeg. Kanskje hun har noen tips. Og du kan jo høre med hs om du kan få si til mannen din at hun har sagt at du ikke skal gi mme?

 

Nå har jeg fokusert på deg, men det viktigste her er jo alt i alt at barnet har det bra.. Men jeg tror at dersom du har det bra så kan du hjelpe barnet ditt bedre så derfor mitt fokus! Håper du finner ut av det..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pro Biotika dråper for spebarn fås kjøpt på apoteket i Sverige. Og helt sikkert her i landet også, ev i helsekosten. Det virker utroligt bra, og fort, for små urolige mager!! Det er ikke noe rart, bare gode bakterier.

Anbefales!

 

Ta med deg mannen din til hs og ta op samtalen om mm der. Det er jo fint at han er engasjert i barnet sitt, men det høres jo litt rart ut at han heller vil gi barnet deres mme?

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har nå hatt en ordentlig prat sammen og kommet frem til følgende løsning.

Han føler at han ikke har kontroll på hvor mye barnet får i seg og jeg vill amme og ha den nærheten.

Så jeg ammer hele dagen, pumper meg på ettermiddagen så mannen kan gi han flaske på kvelden og dermed se hvor mye han får i seg.

 

Har nå prøvd det ett par dager og det går bra. Gutten skriker ikke så mye og han sover nesten hele natten igjenom igjen uten masse gulp.

 

Takk skal dere ha jenter som kom med masse tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei. Det er bra at dere har funnet ut en løsning, men jeg må si jeg undres litt på den. Hvor lenge tror du dette fungerer da? At du er avhengig av å må pumpe deg å puppe hele dagen. Kanskje babyen får ut melken raskere av flasken, så til slutt så blir det du bare må pumpe deg å gi fra flasken. Må nok si jeg er skeptisk på det der med flaske. Dette er mitt 3 barn og hun var også sånn. Da kom dette med at man tviler litt på melken. Jeg begynte å undersøke om å få testet melka mi, men det var bare tull sa dem alle sammen ( legesenteret, helsestasjonen og sykehuset) Hvis det ikke er nok melk, så legger ikke barnet på seg eller, dette er det jo bare å undersøke på helsestasjonen. Det er jo bare å dra dit å veie barnet. Jeg tok med jenta til fotsoneterapi pga magesmerter. Vi var der 2 ganger og jenta ble bra. Men når hun begyner å vri seg nå når jeg ammer, betyr at hun er trett og vil sove. Dette er bare noe du kan tenke over:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke la mannen din tro at han kan ha peiling på dette, han har jo ikke de samme forutsetningene som deg for å uttale seg!

 

Norge er fullt av mødre som har sluttet å amme fordi slekt og venner har kommet med "velmenende" råd. Stol heller på magefølelsen din.

 

Høres ut som bare tull dette fra mannen din sin side. Ja til likestilling, men dette har han ikke helt skjønt, tydeligvis. Dessuten er det ingen som kan motsi deg på følgende: Brystmelk er alltid best!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei. Jeg hadde alldri i verden pumpet meg for at mannen skulle ha gidd melk. Dette er en stund som mor og barn skal ha. Han skal ikke ha kontroll over hvor mye babyen har i seg eller. Så lenge som at babyen legger på seg og er fornøyd så skal han også være det. Mannen din høres ut som en som skal ha kontroll over ting, men noe må han nok gi slipp på, og det er deg og babyen når du ammer. Det med at babyen kanskje har skreket så mye, er jo for at mannen har fått deg til å tvile på deg selv, og sånne ting kjenner de små. Nei, opp med nesen og vis hvem som forstår barnet best, for det er oss mødre det uansett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...