Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Er i uke 23 og er plaget av sure oppstøtt.

Er det noen som har noen råd på hva jeg kan ta for å bli kvitt plagene??

Takker for svar

Videoannonse
Annonse
Skrevet

lovehearts funker på mange av mine venner som er plaget med dette...

Og på meg :-)

Skrevet

lovehearts er genialt, ja :) Skal ned på butikken og kjøpe meg en pakke nå faktisk hehe

Skrevet

hm... lovehearts har bare forverrende effekt på meg det, hehe... forskjell på folk ja :)

Skrevet

Idoform hjelper for meg! :)

Skrevet

Æsj, jeg også har begynt å bli plaget med dette. Trodde det var litt tidlig jeg, at det først var nærmere slutten. Har jo ikke spist noe spesielt eller mye, men vært sånn hele uken.

Men, hørt det skal finnes noen tabletter på apoteket for dette spesielt for gravide, noen som har kjennskap til de?

Skrevet

Nyco...er fruktsalt som selges på helt vanlige butikker, billig er det også. Og helt ufarlig å bruke. Er basisk og nøytraliserer syren i magen. Hjelper sekunder etter jeg har drukket et glass. Og så slipper du alt sukkeret som er i love heartsene:)

Skrevet

Flytende gaviscon. Smaker gugg, men virker helt fantastisk.

Skrevet

Ah takk! Forskjellen skulle ligge i virkemåten. Samarin og Nyco er salter som demper magesyren, mens Gaviscon er laget for gravide og lager en hinne som hindrer magesyren å gå helt opp når fosteret presser magen opp i halsen. Kort fortalt :P slik jeg har fått det forklart.

Dessuten skulle man visst begrense bruken av Nyco og sånt for å ikke få i for mye salter, og så vidt jeg har hørt er det stort behov for slikt utover ;)

Skrevet

Hei jeg leste et kjerringråd en gang om at mandler var fint og spise mot sure oppstøt.

Jeg har selv brukt det i mine to forige svangerskap og jeg kommer til å bruke det i dette:)))

Det fungerer for meg i allefall.

Skrevet

Jeg har brukt novaluzid som jeg har kjøpt på apoteket. Smaker mye bedre en gavizcon.

Skrevet

MELK MELK åhh det er det beste for meg ivertfall. Ellers virket lovehearts også, men melk har man som regel alltid i kjøleskapet.:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...