Anonym bruker Skrevet 11. august 2008 #1 Skrevet 11. august 2008 I den var det ingen form for legitimasjon eller annet som gjorde at jeg kunne få tak i eieren av den, kun en bunke med kontanter. Jeg beholdt pengene... Hva ville du gjort?
Anonym bruker Skrevet 11. august 2008 #2 Skrevet 11. august 2008 Mannen min fant en lommebok på en parkeringsplass engang. Leverte til politiet. Men det var en pengepung med kun penger i, og jeg tror jeg hadde beholdt dem. Og vært takknemlig for at jeg fant dem. Men derimot noe som har navnet på eieren, det hadde jeg levert tilbake.
bamsemumsa m/3åring+spire Skrevet 11. august 2008 #3 Skrevet 11. august 2008 hvis det ikke fantes noe som gjorde at man kunne finne eieren så hadde jeg tatt de ja.
Miss Misantrop Skrevet 11. august 2008 #4 Skrevet 11. august 2008 Jeg har mistet lommeboken min 2 ganger og fikk den tilbake urørt begge gangene. Veldig takknemlig for dette. Og ville gjort det samme tilbake. Står det ingen eier i den ville jeg ha levert den på politistasjonen.
Anonym bruker Skrevet 11. august 2008 #5 Skrevet 11. august 2008 Hadde beholdt den og sett etter etterlysninger i lokalavisa i dagene framover.
Anonym bruker Skrevet 11. august 2008 #6 Skrevet 11. august 2008 Jeg ville også levert den tilbake dersom det sto navn ol i den. Men denne gangen gjorde det ikke det, så da valgte jeg å beholde pengene... Må legge til at jeg da var 18 år gammel dengang jeg fant den. Er litt usikker på hva jeg ville gjort i dag.. HI
Anonym bruker Skrevet 11. august 2008 #8 Skrevet 11. august 2008 Syntes ikke du behøver å slå deg selv i hode for et valg du tok som 18 åring. Det er jo absolutt en grå sone når det ikke er noe med navn på i lommeboken...
Anonym bruker Skrevet 11. august 2008 #9 Skrevet 11. august 2008 Slår vel ikke meg selv i hodet?! Skjønner godt hvorfor jeg gjorde som jeg gjorde. Var en del penger i lommeboka, så det var vanskelig å motstå fristelsen... HI
Anonym bruker Skrevet 11. august 2008 #10 Skrevet 11. august 2008 Jeg så en uteligger miste penger ca 400 midt i oslo sentrum en sommer og jeg så flere ungjenter fniste og løp for å ta de. Jeg snappet de akkurat foran øyne på de og løp lett etter mannen som hadde mistet de. Han ble så utrolig gla!! Og jeg ble stolt over meg selv og gla for at han ble så gla!!
Anonym bruker Skrevet 11. august 2008 #11 Skrevet 11. august 2008 Uff ja, DET ville jeg gjort også. Man tar ikke penger som man ser at folk mister... HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå